Gå til innhold

2 fostersekker UL 7+1, kun ett synlig foster - noen med liknende erfaringer? (samme som tvilling debatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg var på UL igår 7+1 og legen fant 2 fostersekker, men vi så ett foster med dunkende hjerte kun i den ene sekken, den andre var tilsynelatende tom. Jeg skal tilbake om en uke for å stadfeste om det er to eller ett foster der. Fostersekkene var like store.

Etter grundige undersøkelser mente legen at det høyst sansynlig var ett foster og at det andre hadde "gått til grunne", men hun fortalte også at hun hadde opplevd dette tidligere og at det var to foster der senere.

Har noen av dere hatt tilsvarende erfaringer? Jeg blir veldig taknemmlig for svar, lurer veldig nå som dere kanskje skjønner :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Nette2,

Jeg opplevde det samme som deg, da jeg gikk gravid med sønnen min. Var på ultralyd i 8 uke, og da så legen et levende foster og en tom fostersekk. Uken etter blødde den tomme sekken ut, men det utgjorde ingen fare for fosteret, som etter et vellykket svangerskap ble født to uker over tiden, og i dag er en sunn og glad 8-åring!

Så det går nok helt fint!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har opplevd det samme, men har ikke blødd ut den tomme sekken. Er nå 19+4 (besøk fra 2 trimester)

Min lege sa at det kunne bety en tvilling som hadde gått til grunne, men at det ikke burde gjøre det. Det er et uløst "mysterium" i mange tilfeller, men ikke farlig dersom det andre fosteret vokser normalt.

Skrevet

Ja jeg har samme opplevelse, men bare en fostersekk. var til 1 UL for 4 uker siden, men intet foster. De ga meg to uker til for å sjjekke om jeg kanskje ikke var så langt som jeg trodde (8 trodde jeg), men UL viste livmmor svarende til 6.5 ca. UL 2 uker senere fortsatt ikke tegn til foster og ingen endring i strørrelse av sekk. Ville da at jeg skulle komme tlbake om 2 uker for utskraping dersom det ikke kom ut av seg selv i mellomtiden.

Dro tilbake i dag for utskkraping, men da var det jaggu et foster der meed bankende hjerte. Kan tro jeg fikk sjokk, for var ikke det jeg hadde ventet å få ut av denne dagen. UL viste 9+4...., altså 2 uker kortere en min beregning. Så nå er jeg lykkelig igjen endelig. Vært sllitsomme 4 uker i den tro at man går gravid uten foster.

Lykke til videre og TVI TVI:-D

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen og så flott overraskelse du fikk cilinik!

Jeg skal tilbake på UL om en uke og er da spent på om det er er ett eller to bankende hjerter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...