Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Nei! :-( Men satser på at jeg har til neste år. Bergensbunad skal jeg ha! :-) Og den kommer til å bety myyyye for meg!! Det er jeg sikker på! :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 ja! Har den grønne nordlandsbunaden.. Elsker den! Pappa er fra nordnorge. Det er derfor jeg har den..
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Nei det har jeg ikke Vurderer å spare opp penger til en,men vet ikke helt ennå! Blir vel isåfall trønderbunad(er fra Trondheim) ..
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har endelig fått meg en Hardangerbunad og er veldig glad for at jeg har den :-) Hele slekten er fra Haugesund og jeg er også født der så føler jeg har god grunn til å ha den. I Haugesund er det vel så vanlig med hardangerbunaden som rogalandsbunaden
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Er sunnmøring og har Sunnmørsbunad(Ørskog). Min mor sydde den til konfirmasjonen min, så den betyr mye. Har brukt den ved alle 17. mai, konfirmasjoner og barnedåper siden jeg fikk den for 19 år siden. Svigermor vil jeg skal bytte den ut med en Kystdrakt som hun vil sy til meg, men aldri i livet! Den er ikke halvparten så fin som Sunnmørsbunaden. Blir nesten skuffet over at hun i det hele tatt tenker tanken.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har en kjempefin rogalandsbunad. Fikk til konfirmasjonen. Bodde i stavanger i barneårene, og har halve slekta der. Setter ekstra stor pris på bunaden på dager som f.eks. 17. mai. 80% av alle damer i bunad har jo bunad fra stedet vi bor, så da er det deilig å skille seg ut og vise opphavet sitt, i tillegg til at den er veldig fin:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Har sagadrakt. Den har min mormor på 83 år sydd, så den betyr masse for meg.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Ja det har jeg : Festdrakt fra gudbrandsdalen. Den er jeg kjempeglad i.
petite fleur Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har Tromsbunad med rød vest, synes den er så nydelig. Fikk den i 30-årsgave av foreldrene mine. Og JA, den betyr veldig mye for meg.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Har en Nordlandsbunad. Den viser hvor jeg kommer fra. Ellers betyr den at jeg slipper å tenke på hva jeg skal ha på meg i dåpsfester, i konfirmasjoner, på 17.mai og av og til i bryllup. I min begravelse så ser jeg gjerne at mennesker kommer i sine bunader.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Har gudbrandsdalsbunad. Er kjempeglad i den! Fikk den til konfirmasjonen av mormor, som også hadde brodert den. Betyr masse for meg
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Mamma har sydd til meg, og jeg er veldig stolt av den! Jeg bruker den så ofte jeg kan:-D Har trønderbunad:-) Dattra mi på snart 2 har likedan, og jeg håper hun blir like stolt av sin<3
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #15 Skrevet 11. mai 2010 Ja, blå nordlandsbunad. Den er spesiell for meg, siden jeg har arvet den fra min bestemor. Jenta mi på 9 mnd har også fått blå nordlandsbunad i voksenstørrelse allerede (ikke ferdig montert enda, selvfølgelig), oldemoren hennes på 85 år broderte den til henne nå i vinter.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #17 Skrevet 11. mai 2010 Hei! Jeg har en Vest-Telemarks bunad som jeg har arvet fra min mormor :-) Den betyr veldig mye for meg siden mormor er gått bort :'-(
Lille Meg :) Skrevet 11. mai 2010 #18 Skrevet 11. mai 2010 Har GRØNN Buskerudbunad. Fikk den til konfirmasjonen min av mamma og pappa, og den betyr veldig mye for meg
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #19 Skrevet 11. mai 2010 Har 2 stk. En Askerbunad som jeg fikk til konfirmasjonen (familien kommer derifra) En Golsbunad som jeg har sydd selv.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #20 Skrevet 11. mai 2010 har festbunad fra Nord- Østerdalen (marie Aaen). familien min er derfra, men jeg bor i Oslo. Her er den ikke så vanlig. Den er superfin! Sparte litt selv, og fikk halvparten av kjøpesummen av pappa. I år ser det dessverre ikke ut til at jeg får klemt meg inn i den! Synd, siden den for første gang skulle brukes komplett! Gruer meg til å vagge rundt som Keiko i en eller annen billig tunika på nasjonaldagen.
Verbena Skrevet 11. mai 2010 #21 Skrevet 11. mai 2010 har mørke blå bardu og målselvbunad. Fikk den til konfirmasjonen min, men den er ikke så mye brukt for smarte mamma som var veldig flink å brodere bunaden fikk det for seg at hun skulle brodere skjorta også. 10år etter, mange bunader til andre brodert, men eldstejenta(altså jeg) venter fremdeles på skjorta. Den betyr mye for meg siden det er mamma som har brodert den og jeg skulle gjerne hatt skjorta også sånn at jeg kunne valgt å bruke den. Kjekt å vise hvor jeg kommer fra når jeg ikke bor der alle har den.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #22 Skrevet 11. mai 2010 Har den blå nordlandsbuned. Kommer derfra så det var naturlig å velge den (+ at jeg synes den er veldig fin)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 11. mai 2010 #23 Skrevet 11. mai 2010 ja jeg har fanabunad:) kjempe fin bunad
Lemonia Skrevet 11. mai 2010 #24 Skrevet 11. mai 2010 Nei, jeg har ikke bunad. Jeg vil heller kunne ha alle slags flotte kjoler enn å bare bruke bunad til alt (eller andre veien, at den dyre bunaden bare brukes 17. mai og aldri ellers). Skulle jeg hatt en bunad ville det vært Ofotbunaden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå