jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Vel jeg er litt bekymret. Føler at jeg har så rar menstruasjons syklus. det vanlig for meg er at det går 40-43 dager mellom hver gang. har lang syklus. Sist jeg hadde menstruasjon nå var 7 mars. når føler jeg at det har gått så lenge over. har tatt graviditets tester også, men de har vært negative. føler selv at jeg blir stresset for at jeg ikke får mens. har noen erfaring med dette?
The Bad Gal Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Be legen din om å ta en blodprøve for å sjekke hormonnivåene dine. Kanskje du har cyster på eggstokkene? pcos?
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2010 jeg tror legen har hatt hormonprøver og de var greie. Ifølge legen så utreder de ikke noe mer før det har gått 1 år siden man har fått mens.
The Bad Gal Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Har du mulighet til å bli henvist til en gynekolog? Evt. ringe gyn. selv å bestilletime for en innvendig ultralyd, så kan de kikke på eggstokkene dine om det er cyster der. Evt. kan du begynne på p-piller, så reguleres syklusen din, med mindre du ønsker å bli gravid da? Isåfall ville jeg bedt om pergotime.
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2010 tror du man kan bestille time hos gynekolog uten henvisning? hva er pergotime? takk for at du svarer
The Bad Gal Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Om du har en gynekolog du har vært til før, så er du i " systemet" dems, og da tror jeg ikke du trenger å bli henvist. Jeg slapp det, men da hadde jeg vært under utredning for ufrivillig barnløshet tidligere, så jeg fikk komme på tidlig UL uten henvisning siden jeg alt hadde vært der. Du kan ihvertfall ta en telefon og spørre:-) Pergotime er tabletter som stimulerer til eggløsning, gis til de som har lange sykluser eller pcos for å få eggløsning slik at de kan bli gravide. Les litt om pco/pcos på nett, kanskje du har det uten at du er klar over det. Tegnene er ganske typisk, så du vil kanskje kjenne deg igjen? Bare hyggelig å kunne hjelpe til, vettu:-) (må desverre logge av nå, men ring gyn. og les litt om pcos, kanskje du finner ut av det! Lykke til!
BlåBlå Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Mine sykluser også borti staur og vegger. Men det har de alltid vært, og da er det jo noe annet. Men det er mye som kan påvirke dette - så om du tar jevnlig livmorhalsprløve hos gyn, og har utelukket pcos på blodprøve er det nok bare å slappe av.
BlåBlå Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Om du vil bli gravid, er pergotime et bra alternativ. Det fikk jeg uten større utredning enn gu og spørsmål rundt syklus. Klaffet på første forsøk med begge.
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2010 hvis jeg fortsatt ikke får noe mens. tror jeg at jeg skal prøve om henvisning til gyn. og kanskje sjekke det med pergotime. høres jo bra ut. også tror jeg at jeg skal ta en kikk på det med pcos. takk for svar begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå