Gå til innhold

Hva kjøpe i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er babygrøter, bleier, klær billig?

Hva er et must å kjøpe for oss som ikke er der mer enn ca 1 gang i året? Vi røyker ikke og drikker heller ikke alkohol.

Skal til Nordbysenteret og ta fergen Sandefjord-Strømstad t/r.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker å kjøpe kyllingfile, ost, pålegg, kjøttboller, karbonader, kjøttdeig, godteri og brus hvis vi skla ha det til noe spess.

Bleier er ikke billigere der. Grøt vet jeg ikke.

Venninner bruker å handele en del babyutsrtyr der som de sier de sparer masse penger på.

Skrevet

Vi handler som regel ikke så mye når vi er der, men kyllingfilet må vi alltid ha med tilbake, og Nutella(sjokoladepålegg) til å ha på pannekaker, og selvsagt smågodt i mengder! Jeg tror de har litt større utvalgt av slike barnematglass der, og det er vel også rimeligere enn her.

Gjest Nabaat
Skrevet

Grøt er billigere. Barnemat generelt. Ferdigkartonger NAN og. Kjøtt er jo billig.. Bleier er vel verken billig eller dyrt, 79(?) libero for 99SEK - det blir vel ca 1krone per bleie i norsk kurs. Husk å si ik assen at du skal betale med svenske visa.

Skrevet

Velling

Barnejuice

Kjøttdeig

Biff

Bacon

Kyllingfilet

Eple og pærecider, 0.7% på flaske

Pærecider, alkoholfri på boks

Godis

og

Glutenfrie varer

Skrevet

Vi handler en del barnemat i Sverige. Nestle og Semper (det samme som småfolk) barneglass er ca halv pris av i Norge, barnegrøt er ca dobbelt så store pakninger for ca samme pris som i Norge. Bleier er ikke nødvendigvis billigere.

Kyllingfilet, svinefilet, karbonadedeig er et must å handle i Sverige. Vi bor ikke så langt fra grensa så vi handler mye melk og meierivarer, barneyoghurt osv som er mye billigere.

Ser noen over her har nevnt at barneutstyr er billigere i Sverige, min erfaring er at babyproffsen på Nordbysenteret er nesten lik på pris som i Norge, og mye dyrere enn Happyland på gamle Svinesund, og Kattis Babyshop I Strømstad. Men utvalget er stort på Babyproffsen da.

Skrevet

Takk for tips! Er nok noe her jeg kommer til å benytte meg av! :)

Skrevet

KJør innom Stenes Kjøtt og Livs på veien mellom Strømstad og grensa. De har en fantastisk kjøttdisk, og er billigere enn "grensa" og.

http://www.stenekottolivs.se/

Er mer fornøyd med kvaliteten på kjøttet herfra enn den på feks nordby butikkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...