Gå til innhold

Kan noen her fortelle meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for at en far ikke får se barnet sitt??? Altså at mor kan nekte samvær med far?

Ikke missforstå meg men jeg er fullstendig for at barnet bør treffe begge foreldrene så sant dette er mulig og for det beste for barnet.

Litt kort fortalt, far har psykisk nedbrutt mor, fra hun var 5 mnd på vei med barnet, i dag er han 7 år, blir 8. Far setter bleier på han fordi han tisser på seg om natten hos far. Far har også ved tidligere annledninger gitt sønnen ris (slått på rompa) Far har sagt at sønnen går rundt og er stiv av skrekk hos far som at han er redd for å få kjeft eller si at han har tisset på seg. Far har flere ganger brudt samværs avtalen. Han har truet med rett sak og annmeldelser av mor for ting og tang som ikke henger sammen med virkeligheten. Han har også stevnet mor for retten men han tapte. Han påstår at mor ikke tar vare på sønnens beste, eller bryr seg.

Men hvor mye skal til for at en far ikke kan ha samvær med sønn sin???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor trenger en rettslig kjennelse, som i tillegg er rettskraftig.

Skrevet

Har advokat. og har en dom på at far skal ha barnet annen hver helg. Men hvorfor kan far bare valse rundt og gjøre som han vil? Irriterenes altså.

Men hvis mor nekter far å ha barnet over lengre tid så skader det mor, for da risikerer mor å miste sønnen. Men far kan nekte å hente, men hva skjer. Ikke en dritt....

Skrevet

Nok et godt eksempel på at det kan være lurt å være LITT kritisk til hvem en faktisk velger å få barn med.

Jeg pleier å si at den du velger å få barn med, også må være en du kan tenke deg å ha som en evt. fremtidig ekspartner....

Skrevet

Dersom du har en rettskraftig dom i saken, betyr det samtidig at det har vært en sakkyndig psykolog inne i bildet, og tilrådt at barnet skal møte far.

Jeg er enig i at far ikke virker helt patent, men det er nå engang DU som har valgt å få barn med ham, og det er en avgjørelse du må leve med for resten av ditt liv.

Skrevet

ghvorfor skal mor få lov til å valse rundt og betstemme hva som er bra og ikke??

Sier selvfølgelig ikke dermet at det er bra med bleier, vold osv. men her har dere jo tross alt en rettskraftig dom på at fas skal ha samvær.

Hvis du mener at far ikke er skikket til å ta vare på sønnen sin, så må du kontakte barenvernet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...