Gå til innhold

Håper dere som stemte rødgrønt er fornøyd med revidert nasjonalbudsjett!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grrr..... Jeg blir helt matt....

3 år igjen... Får bare håpe at Jens og den tafatte gjengen hans ikke rekker å ødelegge landet HELT før den tid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må spare seg til fant vet du!

Skrevet

Norge - et av verdens fattigste land!

Skrevet

Jeg stemte rødgrønt, og er veldig fornøyd :)

Hilsen samfunnsøkonom :)

Skrevet

Jaha? Hva er det du er så spesielt misfornøyd med HI?

Skrevet

Jeg har også hatt mine runder med SØK, men jeg er IKKE fornøyd!!

Det er bra at oljepengebruken er på vei ned, men det er helt håpløst å ha en regjering som ikke klarer å prioritere innenfor budsjettets totalrammer!!

Skrevet

Akkurat som om en blå regjering hadde klart å holde seg innenfor rammene. Hahaha... Arti.

Skrevet

Ja, jeg er veldig fornøyd med økonomistyringen til de rødgrønne.

Selvfølgelig er det mye jeg synes de kunne brukt mer penger på - slik er det vel alltid. man er vel egentlig aldri fornøyd med den statlige pengebrukern på områder man selv synes er viktige. Samtidig må man jo da bruke mindre penger på andre ting, eller øke skattetrykke.

Personlig synes jeg det er vitkgi at vi har en regjering somt ar vare på de velferdsgodene våre. Skulle bare ønske alle snylterne i dette landet blir tatt. DA hadde vi sikkert hatt mange penger å bruke på enda flere gode tiltak!

Man kan jo begynne me då ta alle snyterne på OS, sykepenger, dagpenger osv som finnes her inne. Eller alle som vil at staten skal spone nye pupper, mageplastikk osv.......

Eller man kan ta alle de som hvitvasker penger, jobber svart osv... det er endel av de har inne også!

Skrevet

Dakkar liten..Blir det for dyrt og røyke for deg nå eller?

Skrevet

Jeg gidder ikke søke på nettet og lese alt om dette.

Hva betyr det for meg?

Får jeg noen økte skatter avgifter? Blir barnetrygd osv økt? Blir renta satt op som følge av dette?

Skrevet

Nå hr vi en rente som er markedsstyrt da - ikke statsstyrt:)

Skrevet

Oh.... Jeg beklager så mye, anonym 13:02. Jeg bommet på g-knappen. Så bra at det var det du hadde å komme med av argumenter. Få deg et liv!

Skrevet

Ingenting varer evig, ei heller olje.

Greit at ikke alle pengene brukes nå så dine og mine etterfølgere også kan nyte godt av godene i dette landet, for jeg antar du vet hvor heldig du er som bor i Norge?

Når det er sagt er jeg sikkert ikke fornøyd med alt de foreslår, men det hadde jeg sikkert ikke vært dersom Høyre satt ved makten heller.

Hva er du spesielt misfornøyd med?

Skrevet

Det er nok ikke så enkelt...Staten kan gjøre MYE for å styre renta, og det er nettop det de nå gjør. I og med at forholdene er som de er ute i Europa er sjansen stor for megarenter her til lands, vi må derfor prøve og moderere oss på de aller fleste måter slik at renta holder seg lav.

Visst er det mange ting jeg kunne ønsket var bedre for meg og min situasjon i dag. Tiltak som gav meg litt mer penger og rutte med osv, men jeg ser da at det må gjøres tiltak som ikke er best for alle, men best for flest mulig..

Om det hadde blitt lagt opp et budsjett ALLE var fornøyd med, hadde noe vært fryktelig galt..Man skjønner at tiltak som passer EN riking som Hagen IKKE passer en alenemor på sosialen....Og vice versa...

Jeg er for solidaritet og dele med de som har mindre. Desverre tror jeg denne solidaritetstanken snart forsvinner fordi antall "gratispassasjerer" på velferdsgodene øker dramatisk for hver år som går...Og folk utnytter systemet så langt de kan..FOrde om man har MULIGHET til å lyve seg til en del goder, er det ikke sagt man skal gjøre det......MEn mye vil ha mer, faen vil ha fler osv osv........VI trenger litt trangere tider i landet vårt..Folk trenger og kjenne hvordan det er å SLITE for å få endene til å møtes, slite for å få jobb, sette PRIS på åha jobb....Det bør ikke være forbundet med naivitet og dumskap og like jobben sin og sette pris på å ha jobb...Men i noen felleskap er det nettop det..Om man jobber når man kan "Påberope" set et eller annet for å gå hjemme og få like my eutbetalt, ja, da er amn dum...

Det BØR ikke være sånn, men det ER det.....

Skrevet

13:03

I tilfelle du ikke har skjønt det så er det nettop slike som snylter på sosialen, snylter OS osv FRP vil avsløre, mens dagens regjering gjør det enklere å snyte staten for ufortjente midler.

Skrevet

Jeg kommer garantert til å stemme rødt neste gang også. Alt vil bli mye verre med en borgerlig regjering hvor frp sitter litt for nærme roret.

De som anser seg for å være "fattig" i dag, vil lide mer hvis frp sitter i førersetet.

Men så lenge alle utlendinger blir sendt ut så spiller det ikke noen rolle om vi havner på sosialen alle mann... - Ups.. Det vil ikke finnes noen sosial å tigge penger hos hvis frp fikk makt.

Skrevet

Jeg er ikke HI, men jeg er spesielt misfornøyd med satsningen på vei. Eller det kan vel ikke kalles satsing en gang!

Forkastelig at alle andre land klarer å ha en god veistandard, mens vi her oppe i verdens rikeste land kjører på veier tilnærmet gode gamle kjerreveier!

Skrevet

Du må følge opp innlegget ditt da HI.... Kan ikke bare slenge ut en slik kommentar uten å svare på spm som blir stilt deg!!

Eller har du ikke gode nok argumenter kanskje??

Skrevet

Typisk sosialist å rakke ned på andre uten å vise til hva sosialistene vil gjøre ;-) Hva har de gjort så langt? Ingenting fornuftig!

Voldtektsmottak blir lagt ned, ihvertfall ett universitetssykehus ble truet med nedleggelse, kriminaliteten øker, innvandringen øker og øker, folk blir mer og mer beskattet for goder som i bunn og grunn burde være en selvfølge (privat eiendomsrett blir truet av eiendomsskatten og forslaget om å innføre tvungen parkeringsavgift på alle parkeringsplasser uansett eier), og på toppen av det hele støtter denne møkkaregjeringen Hizbolla som er blitt bevist å være en terrororganisasjon.

For og ikke snakke om den diskriminerende kjønnskvoteringen. Mannsjåvinisme på sitt beste. "stakkars kvinner, de har ikke kompetanse de, så da får vi vel opprette en lov for å beskytte dette svake og hjelpeløse kjønnet". Jeg spyr....

Skrevet

Frp's sanne ansikt kommer frem nå og da i små drypp....Og da er de plutselig ikke så populære lenger..

Dere som er redd for at rød-grønn kjører landet på ræva, bør tenker påat FrP hadde gjort det, om de fikk velge for år siden. De hadde solgt ut Oljen for en stor engangssum, istedet forå bruke masse penger på å ha tiår med enorm inntjening...

FrP sin politikk er som å pisse i buksa for å holde varmen. Det er deilig med det samme, men går fort over og alt blir mye verre etterpå....

Skrevet

Nå er jo verken SÅ eller AP sosialister da, men.....

Hvis alle hadde sluttet å misbruke helsevesentet, så hadde det kanskje vært mer penger til de virklig alvorlige tingene helsepersonell bør konsentrere seg om! Men siden nordmenn flyr til lege for filleting, synes det er greit å ta en 3-dagers fordi man fortjener det, eller ber om sykmelding eller piller for all verdens småting, så er det ikke rart at det er et overforbruk av penger i helsevesentet.

Nå er det jo faktisk helseforetakene som selv styre budsjetter og regnskap - ikke regjeringen. Og det er faktisk stortinget som vedtar budsjettet - ikke regjeringen. Sosialistene på stortinget er i sterkt mindretall:)

Det er et høyt forbruk her i landet (i statlig regi) Vi krever og krever og krever ditt og datt av staten, og da sier det seg selv at de må ha inntekter også. Man kan godt være motstander av eiendomsskatt, parkeringsavfiter og alskens andre avgifter, men da må inntektene tas fra et annet sted. Eller man må kutte forbruket.

Kanskje du kan komme med noen realistiske forslag på hva man skal kutte av utgifter da??

Skrevet

Fornøyd, og kommer til å stemme det samme neste gang:)

Skrevet

ER ikke AP et sosialistisk parti? Neivel... Hva er de da? Kommunister? For det er det enetse alternativet til noen betegnelse på dem!

Skrevet

Tenk hvor enkelt det ville vært for det norske folk om det de betalte i avgifter faktisk gikk til det det skulle!

Årsavgift kunne gått til ting direkte tilknyttet bil for eksempel, slik som veier, drivstoff og TIL OG MED reduksjon i importavgiften.

SÅ kunne heller regjeringa satt igang og satse på å å videreutdanne de som allerede bor her i landet i stedet for å ty til "arbeidsinnvandring" på grunn av at de mangler ressurser her fra før.

Og slutte og sende et par titalls millioner og vel så det til Afrika hvert år, for som flere statsoverhoder selv har sagt der: Det hjelper ikke! Man skulle sett resultater for lengst!

Videre kunne statskjerka blitt avskaffa, og så kunne de som faktisk var interessert meldt seg inn der på egen hånd. Slik kunne staten spart en tusenlapp i året også pr. medlem (ja, staten gir medlemskontigent til den norske kirke).

Alle monner drar, og det er langt fra nødvendig å ruinere folk med å styre og sjefe over alle aspekter over folks liv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...