trillemamma Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Lekeplassen mate endene gå tur i nærområdet bade i basseng lese bok sangleker høre musikk (hun elsker musikk og dans)
herola Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Er mye ute; lekeplass, turer, sykkel, utforske rundt omkring Leire, tegning, perler Lese bok, synge, høre musikk og danse, rim og regler Lek med ball, vann
Mor Løvehjerte Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Nå ble jeg nysgjerrig. Funker det med perler i den alderen?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Jenta mi elsker å male og tegne, og aller helst tegne med penn! Klipper et stykke av en gråpapirrull og taper på bordet, da kan hun kose seg lenge! Fingermaling gjør vi kun de dagene hun skal bade etterpå... Blir "litt" søl... Vi har også nobbieperler, hun har ikke helt skjønt poenget, men kan sitte ei stund å pusle med dem.. Ellers så er hun glad i å kikke oppi en boks jeg har med masse plastikk og juggel armbånd, smykker og ringer... (samlet seg opp etter mange år, ikke i bruk lengre). Evt knappeesken... Leker er jo kjekt det og, men voksentinger er nok den store stasen for tiden! Når vi er ute, som desverre ikke blir ofte da vi har en lillebror som ikke liker seg i vogn, triller vi til lekeplassen, sand, bøtte og spade er kjekt! Og det kan hun sitte å pusle med i evigheter! Så liker hun å trille dukka på tur, og på toårsdagen vanker sykkel i presang, håper den og faller i smak! OG når sommern kommer for fullt og varmen er her vil nok et bassen med vann ute være knall! Vi har en liten samling av Eliasbåter som skal få kjørt seg da:)
#3 Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Det finnes store perler! Min datter er 21mnd og jeg koser oss masse med denne aktiviteten. Fingermalig er og STOR stas!!! Duplo er også fint i denne alderen...de lærer fort å sette sammen klosser og dette er supert for deres motorikk!!! Innimellom leking og herjing er det viktig å ha noen rolige bordaktiviteter! Vi har for eksempel innfort bakedag hver søndag...hun er med på å helle, røre, kna osv, også lærer hun at det blir noe ut av det hun gjør! :-)
nelliik m/blå & rosa Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Her er vi ute på lekeplassen eller bare går rundt i nabolaget mens han drar/skyver uteleker, eller så mater vi endene, er på stranda å plukker skjell som vi senere maler på. Leker i sandkassa. Drar på lekeland eller badeland. Sette opp luftslottet hans innimellom inne i stua Så tengner vi inne med tegnestifter, fingermaling, leker og gnar med plastilina - det er gøy, og alle disse fargene! Også hører vi noe på musikk og danser sammen. Leser i bøker. Vi lager middag sammen fast hver dag, da står han på en stol inntil kanten ved siden av meg og får litt redskaper og grønnsaker som han holder på med - stor stas!! Det er også veldig stas om jeg og pappan legger oss ned på gulvet så han får lov å herje oppå oss, "lete frem" ansiktet, krype under en fot, skli ned langs lårene osv. Har en overmadrass som vi bare slenger ned i stua Ellers holder vi sammen på med putteboks, stableringer, bankebrett, pusslebrett osv. Og vi leker noe med hans biler og andre tekniske leker som vi kan sette fra hverandre og tilbake. Så bader vi i badekaret med alle disse badelekene og masse skum, avogtil i fargevann- det er veldig stas å leke i vann også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå