Gjest sug lut Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 -og ikke lenger redd for å innrømme det. Altså: vi har spotter i taket i stua, disse har jeg skifta - der er det en sånn metallklemmering som må lirkes ut, kjipt og tungvint og alt sånt men det gikk. Nå har alle spottene gått på badet. Det gir jo sikkert mening, siden de antakelig har blitt satt inn på samme tid, at de alle går i løpet av noen få uker. Jeg har fortrengt det så lenge det fortsatt var noen som virka. Men hvordan skal jeg få dem ut for å skifte dem? De er innfelt i innredningen over vasken, det er ikke noe jeg kan se som kan skrus eller vris eller vippes av. Hjælp? Står i fare for å gå ut av huset som Babylons hore om jeg ikke får bedre sminkelys.
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Er det sånne glass som du må vri til ene siden? Legge to fingre på og vri mot venstre. Vet du sier at det ikke ser ut som det er noe som kan vries på, men jeg trenger å få det inn med teskje. :-)
Gjest sug lut Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Er det sånne små glass... hm, jeg vralter ut for å sjekke. Nei, det virker som det bare er selve pæra sitt glass, om du skjønner, og at den sitter innenfor en messingring (som ikke virker som den er løs på noe vis). Redd for å sette fingra tvers gjennom glasset også. Dessuten må nok den messingringen være en slags holder.
Himmel og hav Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 De spottene høres ut som våre... Har du fått med en sånn liten svart sugekopp til disse spottene? Da fester du i tilfelle den på pæra og skrur en kvart omdreining så skal den løsne.
blomstre Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Hm, tenke, tenke... åssen har jeg da tro?... Vi har to typer. I stua har vi vanlig spot armatur (GU10) av typen trykkes inn og vries når de skal inn, motsatt når de skal ut... altså vri og trekk. På badet mener jeg vi har den typen med to pinner bak på spotpære som bare skal stikkes rett inn i sokkel, dvs bare å trekke rett ut når man skal ha de ut igjen (som et vanlig støpsel i stikkontakt). Her kan du se mine spotpærer (fargoth og perpyro) http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153505 Ho, ho, hadde aldri trodd jeg skulle vise frem spotpærene mine på nett, nå føler jeg meg nesten litt vulgær (fniis... på stusse hekken nivå).
Gjest sug lut Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Det demrer - jeg har sett en sånn en gang da vi flytta inn. Kanskje det er slik det skal gjøres, ja. Da må jeg grave i skuffer og se om jeg finner. Takk!
blomstre Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 ...og mens du leter etter sugekoppen... http://www.ivarsoy.as/lysperevitser.htm
Gjest sug lut Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Ja, hva man skal gjøre... Jeg tror ikke de er sånn, for de der ser ut til å stikke litt ut av holderen sin, og disse er helt flate i flukt med "brette" eller hva man skal si de sitter i. men takk likevel, nå minnet du meg på at jeg må kjøpe den typen pærer som var avbilda til en annen lampe jeg har.
blomstre Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Hvor mange forummedlemmer trengs for å skifte ei lyspære? 1 som skifter lyspæren og poster i Off-topic tråden at lyspæren er skiftet 14 som har erfaring fra det også og foreslår hvordan det kunne blitt gjort bedre 7 som henviser til faremomentene ved å skifte ei lyspære 3 som spør hvorfor tråd-starteren trenger ei lyspære 5 stk. som gir regjeringa skylden for at lyspæren ble ødelagt 1 gal en som påstår at han kjenner han som fant opp lyspæren 8 som henviser til skrivefeilene i de andre innleggene 12 som skriver hatinnlegg til grammatikfanatikerne og mener at disse er arrogant 25 som retter opp skrivefeilene i hatinnleggene 6 som diskuterer om det heter lyspære eller glødelampe 6 stk. til som skjeller ut de forrige 6 3 som har vært medlem i forumet lenge og vet at samme diskusjonen allerede har vært for 2 år siden, siterer folk som ingen kjenner til lenger, og påstår at tråd-starteren har stjålet emnet for å oppnå samme suksessen som denne gangen 32 som er strenge og mener at denne tråden ikke skulle vært startet i Off-topic tråden, men i en annen tråd 36 som diskuterer over den beste metoden for å skifte lyspærer, hvor en kan kjøpe de beste lyspærene, hvilket merke som fungerer best og hvilket merke ikke duger i det hele tatt 12 som klarer seg fint med de lyspærer som skal være dårlig og mener derfor de andre som reklamerer for et bra merke er forhandlere eller produsenter for lyspærer 4 som mener at folk burde lære seg å lese 2 som henviser til søkefunksjonen 6 som klager over dårlig service i byggevarebutikken 11 som mener en bør handle hos fagfolk, fordi en får det en betaler for der 13 som mener at dette er Off-topic og det burde startes en annen tråd for det 19 som legger ut forskjellige lenker der en kan se på lyspærer 7 som henviser til at lenken ikke fungerer og korrigerer disse 2 som blir irritert fordi dem føler at et av de forrige innleggene er et direkte angrep mot dem 22 som siterer de lengste innleggene for å si at dem er enige 7 som skriver innlegg som består kun av smiley 7 som bare har blitt oppmerksom på tråden på grunn av antallet innlegg
blomstre Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 lyder dette kjent da? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=390155
Gjest sug lut Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Anse dette som ett av de sju med kun smiley
Gjest sug lut Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Oppdatering: ungen skjønte spottene på det ene badet. Det andre viste seg etter hardhendt lirking med kniv å ikke ha spotter, men faktisk bittesmå pærer inne i en spot-liknende innfatning som sitter fast i armaturet (som nå henger i ledningen sin). Så jævla enkelt liksom - da har vi nå ved siste opptelling fire forskjellige spot-typer i huset, og jeg som trodde at med poseløs sentralstøvsuger var den typen åndsvakhet og leting i fjorten butikker etter riktig type over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå