Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Hver eneste dag. ååå så søt liten snuppe, så fin jente osv. Igår var det tilogmed en som sa at hun vanligvis synes det var så vanskelig å se om babyer er gutt eller jente, men at det var såå lett å se at min var jente. Men det er jo GUTT.. Kler han i mye blått og brunt. Han har blå tepper etc. Hva er greia? Er det vanlig å bare anta at babyer er jenter?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Så ser han vel ut som en jente da! Oppdra han til manneting, så går det nok over når han får bart!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Hehe, husker det var en dame som spurte meg om mellomste var en jente også. Jeg sa at om hun så på den blå dynen (i vognen), den blå luen, den blå jakken osv så er det vel større sannsynlighet for at det er en gutt eller? ^^ Men jeg så en gutt her om dagen, rundt alderen med min yngste. Min yngste sto å bablet med barnet (2 år) og jeg syns det var sååå søtt. Den søte jenta med det fine lyse håret! helt til moren sa navnet (guttenavn) Jeg var sikker på at det var en jente, lyst hår nesten ned til skuldrene og hvite klær. Så det er lett å ta feil innimellom )
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Hehe.... Faren hans på 38 år har da enda ikke klart å gro bart så det kan gå lang tid. Det er bare litt småsårt fordi faren hans opplevde det samme hele barndommen og synes ikke det var så kult. Greit når man er baby, men litt kjedelig hvis han fortsetter å se ut som en jente.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Jeg hadde en nydelig baby (han er snart 4 år nå, og ingen ville tenkt tanken på å ta ham for jente...), som vekket oppsikt så fremmede i butikken og på gata kom bort for å beundre ham... Han ble født med et nydelig ansikt, gyllen hud, laaangt mørkt lykketroll-hår, store grønne øyne med lange mørke øyenvipper. Gjorde som deg, kledde ham i gutteklær, hadde blå dyne i vogna m.m. men gang på gang fikk jeg høre at det var ei fantastisk nydelig lita jente:) Var ikke så morsomt da jeg var nybakt mor og stolt over sønnen min, men nå i ettertid er det jo bare en god historie. At han var en oppsiktsvekkende pen baby er jo bare å ta som et kompliment:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Litt annerledes når hun kler barnet i hvite klær og lar håret gro ned til skuldrene.. Min gutt har bare litt hår og går i gutteklær..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Jada, forstår jo den, men man kan jo gjøre litt for å bedre på intrykket da. Jeg ser ganske mange gutter rundt her som foreldrene ikke gidder klippe skikkelig feks og med litt halvlangt rufsete hår ser det til forveksling veldig lik min datter ut. Også får man overkompansere litt på klærne slik at de blir riktig så guttete Går nok helt bra!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Han har veldig lange øyenvipper og store øyne. Kanskje det er det. Men jeg vet om flere gutter som har det og som ser ut som gutter..Vet ikke hva det er som gjør at han ser ut som en jente. Ser det ikke selv.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Hvis det samme skjedde med faren, så har han antakelig et feminint utseende, og det har sønenn arvet.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Men det er jo gjerne vanskelig å se forskjell.. babyer er lik! Og det er jo ikke alle som har typisk blå til gutter og rosa til jenter.. er jo blitt så "populært" at det ikke skal være gutte- og jenteklær. Noen gidder vel heller ikke se skikkelig etter. Var noen som trodde at jeg hadde jente da eldstemann var liten.. han har lange, mørke vipper.. og er veldig sånn "jente-pen", hehe.. Men nå ser alle at det er en gutt gitt.. så det går seg nok til, skal du se Jeg synes det kan være vanskelig å se tydelig hva jenta mi er .. hu kan godt ligne litt på gutt, om hu har helt nøytrale klær. Derfor blir det mye rosa og dilldall, selv om jeg ikke er så glad i sånt
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Gi blaffen i hva "folk" sier! De har stort sett ikke peiling!!! Jeg har tvillinger, og får MANGE spørsmål og kommentarer. Alt fra "er det tvillinger??" til "er de eneggede??" (gutt + jente), og ikke minst; "er det en av hver??" - der de ligger i henholdsvis rosa og blå klær, dyne osv.... Bare å ta det hele med et smil :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Vi har det samme "problemet", eller jeg har. Skjønte ikke hvorfor før jeg holdt han inntil meg når vi stod på badet. Han er jo mini meg! Samme hårfarge, øyne og ansiktstrekk. Kanskje det er slik at hjernen automatisk kobler "lik pappa=gutt", "lik mamma=jente"?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Hvor gammel er han? Hvorfor gjør det noe da? Du må jo bare ta det som et kompliment, det er ofte noe folk antar hvis de syns babyen er spesielt søt!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Jenter kan også kles i blått. Hvis han har fått et skikkelig maskulint navn, kan det kanskje hjelpe med navneskilt på vogna?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #15 Skrevet 11. mai 2010 Nei så desperat er jeg ikke, no offence..he he;-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #16 Skrevet 11. mai 2010 Jeg var på restaurant med min eldste gutt når han var 3 mnd, i blå klær fra topp til tå. Da kom det fra en dame: " Er det jente eller gutt?" Fikk til svar at det var en gutt. "åja, han var så pen så jeg trodde det var en jente" Kan ikke gutter være pene babyer??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå