Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Da var vi kommet dit hen at datteren vår er begynt å bite. Det kommer ikke av mangel på ord, eller frustrasjon. Men hun tester ut, å venter på reaksjonen. Hjemme skravler hun på om hvem hun har bitt idag.. Vi har selvsagt snakket, irettesatt henne, vært strenge, men hun da er hun å enig så enig om at det ikke er lov, å det er "au`a " osv... 5 min etterpå begynner hun på igjen om bitingen sin. Hun spør t.o.m meg som mamma om jeg kan bite henne i foten! I barnehagen sier de også at de ser at hun venter på en reaksjon av bitingen. . . . i form av å snakke om det.. Hun biter ikke i sinne, eller i beskyttelse.. Men biter "rett ut i lufta.." Det er ingen spesielle hun har sett seg ut , kun den nærmeste. Hun er 2.5 år.. Hva skal vi gjøre? Aldri har vi bitt henne, eller at noen andre har bitt henne. Hun har bare fått dette for seg, å det virker som hun liker en form for reaksjon .. Vi har forsøkt å overse det fullstendig, ikke snakke om det, ikke bruke ordet bite osv. Vi har snakket med henne om det, "kjeftet" og sagt med streng stemme at det ikke er lov. Altså prøvd begge måter... Frustrert nå ja...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Tror dette er ganske vanlig. Våre to små har bitt hverandre mye en periode. Helt håpløst å få dem fra det. Men vær tolmodig og bruk de teknikkene dere allerede har. Det vil gå over...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Eneste dere ikke har prøvd som jeg kommer på er å lage type klistremerke-belønningsskjema. Et klistremerke hver dag hun ikke biter, kjøpe en leke hun har lyst på etter så og så mange dager (5 dager første gang, 10 neste gang, så 20+++) så hun forstår at det lønner seg å være snill.... Ellers er det bare å være tålmodig og vente til det går over. Sønnen min slo alt og alle en lang periode, men det gav seg igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå