Gå til innhold

Dukkevogn til 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moder'n tilbyr seg å kjøpe en råstilig Brio Kombi dukkevogn til vesla. Hun blir 2 år i august og elsker å dytte rundt på sin egen vogn. Noen erfaringer den ene eller andre veien når det gjelder dukkevogn til så små unger? Syns i grunnen det er litt snålt at de ikke har sluttet å sitte i vogn selv før de skal dytte på en dukkevogn, men det handler vel om å koipere vår atferd kanskje??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som er snålt med det. Her har begge de to eldste fått dukkevogn når de har blitt to. Og det har vært stor stas:) Nå blir minsta 2 i august hun og. Og hun skal i hvert fall få dukkevogn til 2 års dagen sin. Hun er helt dukkegal og elsker å trille rundt på storesøstrene sine dukkevogner, og de vognene de har i bhg

Skrevet

Varrierer sikker litt hvor interessant de synes det er. Her triller vesla ivrig rundt på bamse i brio-gåvognen. Det pakkes inn, og bysses og legges og trilles og skiftes og mates.... Så til henne må jeg helt klart finne fram dukkevogn og babydukkene etter storesøster nå (2 år i sommer). Det er pent brukt, for storesøster brydde seg aldri om slikt. Du kan jo høre med barnehagen om det er noe hun leker med der?

:-)

Skrevet

Begge mine gutter på hhv 1 1/2 og snart 3 elsker å tasse rundt med min gamle dukkevogn når vi er hos besteforeldrene :-)

Synes ikke det er det minste rart, jeg.

Skrevet

Det med kopi av atferd er korrekt.

Snuppa fikk til 2-årsdagen (for litt siden). Er stas innimellom, men like stas er både biler, duplo, puslespill, tegning, perler, koppestell, bøker.......

Skrevet

Mi eldste på 2,5 år elska Hello Kitty-dukkevogna si, fikk den for over 1 år siden og trilla med den ute i hele fjor sommer. Hun har nå bytta den ut med en rååååsa sparkesykkel. Det hender hun triller litt på vogna enda, da er det mer rollespill hun driver med, leker at hun har baby oppi der og sånn, det gjorde hun ikke før, da var den mer til å oppbevare alt mulig rart i, grus, kongler og slikt;-)

Skrevet

Ok, dere, da går vi for dukkevogn. Tenkte det muligens var litt i tidligste laget med en tro-kopi-av-barnevogn-dukkevogn, men vi får ta sjansen. Joda, har sett henne i lekebutikken og i barnehagen med dukkevogn, men de har vært både midre i størrelse og ikke så svinedyre som denne som bestemora har lyst å kjøpe. Men fint og flott skal det være, og hun påstår at den kan gå i arv, så da er det jo fint. Jeg har vært litt skeptisk, siden jeg har sett på nettsider her og der at vognene er beregnet for 3-åringer og oppover. Men det handler kanskje om noe annet (smådeler, klemfare etc.) enn at ungene ikke kan leke med dem? Det står jo 3 år på alt av større leker, føler jeg. :)

Skrevet

Mi eldste fekk dukkevogn til 2 års dagen. Men den vart fort ødelagt fordi ho køyrte inn i ting, velta den og klatra på den og sånt -ja vill jente ;o)

Så denne gang trur eg me venter til vesla blir 3-4 år. Har sånn lita vogn i tre da, den er jo litt lettere å hanske med.

Skrevet

Hm, ja de blir jo litt store de vognene ja, det er sant. Kanskje jeg kan få gjennomslag for at vi MÅ kjøpe en søøøt trevogn eller kurvvogn til vesla :-)

Og der kom jeg på noe jeg skulle si til deg i dag Mor Løvehjerte, tar det på fb i kveld ;-) Ha en fin dag!

Skrevet

vesla fikk dukkevogn til 1års dagen sin, en liten rosa en, hun elsker å gå rundt med dukkene i den. så fikk hun dukkevogn nå i februar da hun sluttet med bleie, 2,5år var hun da. da fikk hun en brio kombi, hun fikk selv velge farge og er kjempe stolt over den :) hun liker å dulle med dukkene sine og gleder seg til lillebroren kommer, for da skal vi gå tur med hversin vogn :)

Skrevet

Takk. luringen! :D :D

Skrevet

Er det den med regulerbart håndtak hun har fått? Det er den vi tenker å kjøpe evt.

Skrevet

ja det er den med regulerbart hådtak, veldig greit siden vesla her ikke er så stor, hun er vel rundt 86cm tror eg.

Skrevet

vi har den brio vogna med regulerbart håndtak i rooosa;-)

Jenta vår var 1,5 når hun fikk den, og den lekes med hver dag:-)

Skrevet

Jenta mi fikk den brio kombivogna når hun ble 2 år. Brukte den ikke så mye i begynnelsen, men nå bruker hun den ofte. Lillebror på 1.5 år triller den også. Håndtaket kan vippes ganske godt nedover så det er ingen problem. Vi kjøpte den på tilbud til 599 kr på Xtraleker. Kostet vanligvis 699 og 799 alt etter butikk. Men nå ser jeg de koster nesten 1000 kr på familiebutikken.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...