Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Hvorfor spør alle: Er det ikke gøy, når man nylig har fått en baby? Hva er det som er gøy med amming,for lite søvn,babygråt,gulping,skittbleier og alt som følger med? Det er koselig med baby ja, men gøy er det da f*** ikke
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Jeg syntes det var gøy... Hvertfall med nummer to =) 'Men vi er jo forskjellige da! Og gøy er et relativt begrep =)
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Jeg synes det er gøy. Det er gøy å skifte på henne, gøy å bade, gøy når hun gjør morsomme ting med armer og ben, gøy når hun ser på meg med "Per Sandberg"-sutre-trynet og det er gøy når hun lager morsomme grimaser. Det er selvfølgelig ikke bare gøy. Men det er mye gøy og mye kos:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er enig med deg i at ennå synes jeg at det er mye mer slitsomt enn gøy. Barnet er 7 mnd nå, og jeg håper snart det blir enklere. Er konstant sliten.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Enig, syns nesten ikke det var gøy før han var 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Nei det er ikke gøy sånn de aller første ukene. Det er ekstremt koselig da!!! Synes tiden går altfor fort! Nå er datteren min 6 uker og nå begynner det å bli veldig gøy. Hun begynner å få skikkelig personlighet, "snakker", smiler. har en ekstrem furteleppe dersom hun furtegråter. Kan ligge under babygymmen i evigheter å kose seg med musikken og sprelle med beina samtidig som hun "snakker". Nå har jeg en veldig snill baby da. Allerede nå sover hun natten igjennom, gulper uhyre lite, gråter stort sett bare når det er noe hun vil. Furtegråt er stort sett rundt 30-45 min hver dag. I tillegg er jeg tom for melk så har flaskebarn, noe jeg må være helt ærlig å si er mye lettere enn amming selv om jeg gjerne skulle ha ammet lenger...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Syns verken det var gøy koselig de første tre månedene. Da begynte det sakte, men sikkert å bli litt hyggelig og etter ca fem måneder litt mer gøy. Nå er gutten åtte måneder, og nå tenker jeg innimellom at jeg kanskje kunne greie en til en gang.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Ahhhhh Jeg blir gal av sutringa til dere som går hjemme med en baby. Jeg har tvillinger og en 2,5 åring. Gøy,gøy gøy. Voks nå for f... opp. Du har valg å bli forelder. Ofte blir det til, det du gjør det til...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Tror alt for mange har en forestilling om at det skal bli gøy. Fallhøyden er da veldig stor til alt slitet som følger med. Jeg var i hvert fall ikke forberedt på hvor sliten jeg ville bli, og hvor lite annet enn babyting jeg fikk gjort de første månedene. Med nr. to ble det faktisk mye bedre, for da var jeg forberedt. Samtidig ble det utrolig mye enklere, og jeg forsto ikke hvorfor jeg strevde og stressa sånn med den første. Hold ut!! Det blir bedre...samtidig må du være forberedt på lite søvn også når barna blir eldre. Vi har en morgenfugl på tre år, som vil opp i seks syv-tiden hver dag. Men man blir vant til det!!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 he he he Jeg klager ikke over at det ikke er gøy.Dette er min nr 2,så jeg visste hvordan det er. Jeg lurer bare på hvorfor alle bruker ordet gøy om babyer? For meg er det gøy på tivoli,bytur med venner,en god komedie,vannkrig og masse masse annet enn en baby.Særlig om babyen er under 6 uker og ikke smiler engang. HI
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Syns jeg hørte litt sutring det jeg, tvillingmamma med 2,5 åring?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Hehe! Hvorfor klage når det fins barn i Afrika som ikke har mat....
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Når man får baby så må man rett og slett sette sin egen lykke litt på vent rett og slett. Du har nå fått en oppgave som krever deg 100 %. Hvorfor skal du da bruke tid og krefter på å komme deg avgårde på handlesenter og barselttreff 2 dager i uken. Vær hjemme og kos deg med babyen, den blir så stor så alt for fort og den tiden får dere ikke tilbake!!!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Enig. Bit tenna sammen og SMIL SMIL SMIL. Negative følelser vil vi ikke ha!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #16 Skrevet 11. mai 2010 nja,når du nevner de tingene der så er det ikke gøy nei! har en helvetes dag i dag med megaurolig natt og poden som syntes det var på tide å stå opp halv 5...og det gjorde vi til slutt... så nå ligger hna og sover så søtt for andre gang i dag (!) mens mor sitter å furter ,drikker kaffe så det står etter og er steintrøtt MEN får ikke sove... disse dager er definitivt IKKE gøy!! men så har du de dagene da alt går på skinner (om det er mulig da!) der han spiser godt, er blid og fornøyd. ligger og koser seg på babygymmen under HELE mors lunsj,slik at hun faktisk fikk til å spise opp begge brødskivene i dag, SITTENDE, og til og med fikk tid til en kopp te/kaffe etterpå! så sovner han lett når du legger han ned og når han våkner er han blid og fornøyd og du har lyst til å spise han opp fordi han er å god og søt og DIN! synes ikke en 4mnd gammel baby er gøy,det kommer senere,men stor stas,koslig og et fantastisk privilegium er det ABSOLUTT!!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #17 Skrevet 11. mai 2010 Det er kjempegøy med baby + koselig selvsagt!!!! Jeg vil ikke at han skal bli stor; er 6,5 mnd nå. Har fullammet frem til nå, hver 2.-3. time døgnet rundt. Bæsj, tiss, gulp, nattamming; alt er faktisk gøy:) Jeg er en relativt moden mamma og har ikke hatt noe ønske om barn. Så for meg et liv uten barn, men skjebnen og mannen ville det annerledes. Så for meg en masse slit med nattevåk, amming, tap av frihet etc., men så feil jeg kunne ta. Det er mye mer gøy og kos og mye mindre slit enn jeg kunne forestilt meg på forhånd. Hadde fødselen fra helvete, men hadde lyst på en til en mnd etterpå. Var frisk, rask og opplagt med overskudd av energi ett par mnd etter fødselen og begynte å jobbe igjen etter tre mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #18 Skrevet 11. mai 2010 Tja.. med førstemann var det morsomt i begynnelsen.. likte å skifte bleie, kle på, bade, mate osv.. men det var også veldig slitsomt og mye å venne seg til. med andremann synes jeg ikke det var noe gøyt i det hele tatt egentlig de første månedene.. Men fra 5-6 mnd, da begynner det å bli gøyt Når de har blitt mer rolig, smiler og ler mye og stadig utvikler seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå