ostepop123 Skrevet 13. mai 2010 #26 Skrevet 13. mai 2010 Haha, ja, skjønner du ikke hvor vanvittig sammenligningen er? Den forteller oss absolutt ingenting. Hvorvidt USA og Norge på midten av 40-tallet er sammenlignbare eller ei, kan vi diskutere, men nå var det altså du som trakk frem data fra USA, og da skjønner jeg ikke helt hvorfor du nå plutselig mener det er feil. Som sagt har jeg ikke vært i stand til å finne vaksinasjonsstatus på dem som har blitt smittet av stivkrampe i Norge, kan du evt gi meg en lenke?
mamma-x-3 Skrevet 13. mai 2010 #27 Skrevet 13. mai 2010 Misforståelse om datoer og kriger og sånt. Jeg nevnte soldater i felten bare som en risikogruppe generelt. Vet ikke hvorfor du kopler inn og ut historien. Glem det. OK? Dessverre har jeg ikke lenken over statistikken her. Men du får ut tallfakta dersom du kontakter FHI. Vi fikk en statistikk tilsendt da vi var medlemmer av www.vof.no (Står for "foreningen for vaksineopplyste foreldre" stiftet i 1998) for noen år siden. Siden er fortsatt aktiv. Publikasjoner kan bestilles. Foreslår du gjør det. Mye interessant om vaksineproblematikken herfra :-) http://www.vof.no/
ostepop123 Skrevet 13. mai 2010 #28 Skrevet 13. mai 2010 Mhm, så JEG må kontakte FHI for å få dokumentert DIN påstand?
Helseinterressert Skrevet 14. mai 2010 #29 Skrevet 14. mai 2010 Hvordan kan man bli immun av stivkrampevaksine når gjennomgått sykdom naturlig ikke gir immunitet ostepop?
ostepop123 Skrevet 14. mai 2010 #30 Skrevet 14. mai 2010 Du vet å bytte tema, Helseinterressert? Du som er så opptatt av at jeg må dokumentere mine egne påstander? Du prøver vel ikke å hjelpe mamma-x-3 til å komme seg unna at hun ikke har dokumentasjonen hun påstår å ha? Og til avledningsspørsmålet ditt: det er fordi tetanussporene er så ekstremt potente (og giftige) at kroppen ikke takler en dose som er så stor at den gir immunitet når man blir smittet på naturlig måte.
mamma-x-3 Skrevet 14. mai 2010 #31 Skrevet 14. mai 2010 Ja, du kan kontakte FHI selv. De vil forteller deg at det ikke har vært registrerte stivkrampetilfeller blant uvaksinerte barn siden vaksinen ble innført. Så, hvorfor er denne informasjonen så lite tilgjengelig ute blent folk flest, tror du? Siden du har tungt for å se dette betyr det i klartekst at det IKKE forekommer noen risiko å få sykdommen blant u-vaksinerte her til lands. Og heller ikke i land med levestandard og hygieneforhold som vi kan sammenlikne oss med. Null stivkrampeofre blant uvaksinerte. Et klart tall.
ostepop123 Skrevet 14. mai 2010 #32 Skrevet 14. mai 2010 Det kan for all del godt tenkes at du har rett; men vær ærlig. Hvor mange uvaksinerte finnes det i Norge? Sammenlign dette med hvor stor sjansen er for å bli smittet med stivkrampe.
mamma-x-3 Skrevet 14. mai 2010 #33 Skrevet 14. mai 2010 Du har vanskelig for å svelge dette, ser jeg. Det er lov å forsøke seg.
ostepop123 Skrevet 14. mai 2010 #34 Skrevet 14. mai 2010 Hehe, nei, det er helt i orden det. Jeg mener det, mamma-x-3. Hvor mange stivkrampe-uvaksinerte finnes det?
mamma-x-3 Skrevet 14. mai 2010 #36 Skrevet 14. mai 2010 Null - 0 uvaksinerte har fått stivkrampe. Dette var vanskelig, skjønner jeg :-)
ostepop123 Skrevet 14. mai 2010 #37 Skrevet 14. mai 2010 Du skjønner ikke spørsmålet mitt, mamma-x-3. Hvor mange finnes det i Norge som IKKE har fått stivkrampe-vaksinen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå