Gå til innhold

visste dere at biola/cultura er det samme som kulturmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-bare at de er smakstilsatt?! Jeg som har gått og brukt en formue på biola naturell!!!

Snakk om å føle seg sånn passe teit!

Skrevet

hehe ja jeg visste det. Det ligger jo i ordet Cultura da! Cultura/kultur --> kulturmelk :-P

Skrevet

Jeg visste det ikke. Takk for info. :)

Skrevet

Jeg har skjønt at det har vært en sammenheng mellom cultura og kuturmelk, men på cultura'n og biola'n er det jo sååå tydelig at de inneholder disse sunne bakteriene!!

Skrevet

Det visste ikke jeg heller... Men finnes kulturmelk med smak?

Biola er jo ikke akkurat billig....

Skrevet

Har ikke kulturmelk mye tykkere konsistens? Og forøvrig smaker det drit..hehe. Men biola MED smak er godt :)

Skrevet

Klok av skade kjøpte jeg skummet kulturmelk og blandet med blåbærsyltetøy -tataaa og jeg har noe som er så og si det samme som blåbærbiola! Konsistensen vil jeg si er den samme, men det er vel fordi jeg kjøpte skummet og ikke vanlig!

• 3 år senere...
Skrevet

Biola inneholder probiotiske bakterier. Disse har syrnet melken. Kulturmelk inneholder ikke bakterier, men er tilsatt syre for å få surmelk.

Skrevet

Biola naturell har tilsatt sukker i seg hvis jeg husker riktig, og smaker derfor mye mildere enn kulturmelk som er ganske sterk smak på synes jeg (veldig syrlig). Cultura husker jeg ikke så godt, men den er kanskje også med litt sukker og tykkere konsistens?

Hvis du liker én av de kan du prøve de andre og se hvilken du liker best!

Skrevet (endret)

Ikke det samme, nei. Biola har probiotiske bakterier som er veldig sunt. Kulturmelk inneholder ikke disse. Biola Naturell inneholder ikke sukker, men den med smak inneholder MYE sukker.

Endret av **Cayenne**

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...