moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er nok en litt hissig type. Irriterer meg over biler som ikke bruker blinklys i rundkjøringer, som ligger under fartsgrensen, da spesielt om de har kastet seg ut i veibanen før meg slik at jeg må bremse. Og jeg liker ikke kø, folk som har 60 inn i rundkjøringer for at de tror det er PÅkjørsrett fra venstre. Det står da tydelig vikepliktskilt på alle "innkjørsler"..
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er rolig egentlig av meg, men akkurat bak rattet blir jeg nok litt aggresiv og til tider hissig. Særlig av biler som kjører i 50 i 80 sonen og ikke slipper forbi milevis med kø bak seg.. Rundkjøringer ja, er ett under det ikke skjer mer ulykker enn det gjør, eller når jeg ligger bak en bil i 80 km/t som skal svinge av veien og gjør det uten noen tegn annet enn å slippe gassen en god del meter før, ingen bremsing slik at jeg ser faktsike bremselys, ingen blinking e.l Det er veldig mye rart ute å kjører, og politiet burde vært MYE flinkere til å ta de som kjører for sent, de skaper veldig mye farlige forbi kjøringer!!!! Skummelt. Men selv om jeg er hissig tar jeg ingen unødvendige sjanser mtp forbi kjøring, der er jeg nok litt pinglete..
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2010 Ja faktisk så er jeg enig i at politiet er litt lite ute og passer på stygg kjøring, folk som ikke stopper på full stopp, eldre som kjører som slett ikke burde ha lappen ol. Og rundkjøringer kan jeg diskutere i dagevis tror jeg. I den rundkjøringen som ligger på R44 på Bryne, med shellstasjonen. Opplever veldig ofte at folk som kommer fra Bryne ikke en gang ser til venstre om det er ledig. Regner med at de kikker når de er så langt bak at de ikke ser. Nå nettopp på fredag måtte jeg fløyte på ei som bare hev seg ut uten å se seg for. Hadde jeg ikke sett henne så tidlig hadde jeg smelt rett inn i siden på henne.
Lene~mor til tre Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 hmm jeg aner ikke for jeg har aldrig kjørt bil hehe Men som gående blir jeg så irritert over alle biler som ikke stopper for oss i gangfeltet, eller nesten meier oss ned i gangfeltet... biler som kjører på rød lys der det er gangfelt med lys og grønn mann, ja vi ble nesten påkjørt en gang i forrige uke Bare idag var det 6 biler og 3 mopeder som IKKE stoppet når vi skulle over veien utenfor leiligheten vår, det gangfeltet der er det nesten aldrig noen som stopper ved så der mener jeg de burde vært videoovervåket eller noe sånt for å få tatt alle som ikke stopper... huff blir så lei av det... en jente har faktisk blitt påkjørt i det gangfeltet ifjor, lå på sykehus med brukne ribbein og bein huff Venter nesten bare på at det skal skje igjen,,, sukk
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2010 Så frekt gjort å ikke stoppe!! Jeg stopper alltid om jeg har muligheten. Noen svinger jo bare plutselig ut, så da kan det være vanskelig å rekke. Det tar jo ikke lange tiden å stoppe for noen. Der som jeg er oppvokst ventet vi også på gangfelt, vi lurte på om det måtte bli en påkjørsel der også før det kom. Men etter mange år så kom det et. Ikke helt der som det burde, faktisk et helt stykke i fra. Men det kom i alle fall hehe =)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Ja at ikke folk stopper ved gangfelt er en skam!! Og tegn på dårlig kjøremoral! Man skal stoppe. Og at flere biler kjører forbi før en stopper er ikke bra, skjønner ikke at de tør jeg når det særlig er barn til stedet. Har også holdt på å blitt meid ned av en bil som ikke ville stoppe. og sønnen min var på nære nippet en gang, han klarte jeg å snappe akkurat til meg før bilen traff ham, bilen så han ikke før det var for sent, selv om han hadde stått og ventet og kameraten var noen meter foran ham slik at han trodde bilen hadde sett dem og bremset farten, jeg så i siste liten at det hadde den ikke. I en sone på 40 km som det er der vil jeg tippe den holdt minst det dobbelte, og den skled forbi gangfeltet på helt stive hjul, med bremsa i bånn på hallglatt føre.. Prøvde å ta nr men det gikk for fort..
Ranveig R Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Agressiv. Freser til dumme bilistar støtt og stadig. Innbiller meg at det er bedre å vere våken/hissig enn roleg/slapp. Kanskje det beste hadde vore ein mellomting, men trur ikkje eg kan det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå