Gå til innhold

Afipran eller ikke afipran??

Anbefalte innlegg

Forrige gang fikk jeg dette på Ammehjelpen på Riksen for å få opp produksjonen. Da jeg spurte etter resept på dette før fødselen av fastlegen min ble det full hysteria. Nei det kunne jeg IKKE få for det hadde de aldri hørt om skulle hjelpe for dette og dette kunne være skadelig for babyen å få i seg. Legene der konfererte også seg i mellom om dette.

Nå skal jeg på Ammehjelpen igjen i morgen ig vurderer å spørre etter dette igjen, på tross av fastlegens advarsler. Jeg innbiller meg at Gro Nylander vet litt mer om dette?? Eller??

Noen andre som har fått dette for melkeproduksjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141840915-afipran-eller-ikke-afipran/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei=)

jeg fikk resept ¨på afipran av fastlegen min da melka mi minska etter 3 mnd. grunnen var nok pga det samme skjedde med førstemann, og med han strevde jeg i flere mnd med å få noe som helst i han. han var allergisk mot alle typer morsmelkerstatning, og hadde i tillegg reflux.så endte med at jeg ammet hver time med det lille av melk jeg hadde i brystene,og begynte med grøt i 6mnd alder.var et mareritt og masse styr med å få i han nok melk,og vekta stoppa opp.

vesla her har vist tegn til allergi selv, så denne gangen grein eg til meg afipran.(hadde først prøvd alle andre triks på å få opp melkeproduksjonen, men ingenting virker på meg.)

etter et døgn med afiprsn fikk jeg melkespreng!!og nå fullammer jeg igjen,og hun legger godt på seg=) så virket helt supert her=)

legen selv hadde ikke hørt om dette før at dette ville virke, men han ga det en sjanse, og det virket helt supert=) har ikke fått noen bivirkninger av det heller...utenom melka da såklart:P

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Afipran er virkelig en nødløsning som kun skal brukes etter at alt annet er prøvd (hvile, drikke, amme ofte og minst annenhver time, amme på natten samt godt kosthold og null slanking).

Afipran går over i morsmelken og gir ukjente bivirkniger for barnet samt en rekke ekle bivirkninger for mor.

Jeg ville virkelig prøvd absolutt alt annet først.

Prøv alfalfa-spirer!

• 2 år senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...