Gå til innhold

Kan Nav hjelpe meg i mitt tilfelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

SFO: gjerne, barnehage er også ett alternativ. Og der kan jeg nok få en jobb.

Praksisplass må jeg skaffe meg privat, men jeg føler ikke det er rette vei heller. Praksisplassen må jeg ha for å kunne bli prioritert i forhold til å bli tatt inn. Altså, det er vel mer rett å kalle det utplassering i studiets sammenheng.

Er heller ikke ute etter å få dekket noe av Nav, skal jeg ha ny utdanning må jeg påkoste den selv, studielån og jobb. Det er jeg klar på. Men kanskje det finnes andre muligheter jeg ikke ser, men som de på nav kan vite om. Eller fortelle meg hvor jeg skal søke råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig vil jeg bort fra hele yrket, men må jeg så må jeg. Kunne tenkt meg å jobbet på legekontor f.eks. Jeg vil bort fra alt det medisinske ansvaret og den tunge pleien. Jeg trives ikke med det lenger:(

Beredsskapshjem, er vel ikke attraktiv der heller, siden jeg har barnehagebarn enda. Barna bør vel helst være litt større da.

Skrevet

Ta spes.ped så blir du ettertraktet på skoler, sfo og barnehager. Eller ta bare ped. om du vil undervise i helse og sosialfag (men kan være vanskelig å få jobb)

Eller du kan søke jobb i Nordsjøen eller som miljøterapeut (kreves vanligvis bare 3-åring helse. og sosialfagli utdanning) i f,eks psykisk helsevern eller i pu- omsorgen.

Du kan jobbe på barnevernsinstituasjoner, eller som miljøarbeider i barnevernet. Eller du kan ta videreutdanning i psykisk helsearbeid og jobbe som psykiatrisk sykepleier i kommunen, eller i et ambulerende team. Eller du kan bli jordmor eller helsesøster.

Du har mange muligheter! Lykke til videre!

Hilsen den Nav- ansatte

Skrevet

:) takk

ja, jeg vurderer å ta spes. ped. Dersom jeg tar denne fppu (sånn at jeg får ped i orden) så kvalifiserer jeg til studie til spes.ped. FIkk høre i dag at det er vanskelig å få jobb som helse og sosialfag-lærer, så da mista jeg motet litt:( Men du minte meg på spes.ped nå da, takk for det. For jeg har sjekket opp at jeg kan kvalifisere til spes.ped ved å ha den fppu-greia:)

Miljøterapetstillinger ja, det kan jeg virkelig tenke meg. Men de foretrekker vernepleiere, barnevernspedagoger eller sosionomer. Men jeg ønsker å jobbe i skolen. Jordmor blir for mye ansvar, helsesøster er håpløst å komme inn på. Alternative sykepleierjobber er klin umulig å få her. Bor like ved en stor by.

Dette tærer meg virkelig.

Skrevet

Til alle:

Takk for svarene, jeg ender med at jeg må gå å snakke med nav, kanskje de kan gi meg noen gode råd på veien. Jeg trenger det!

Jeg har lest alle svarene, og jeg må si at jeg vet alt som blir sagt. Jeg vil også påpeke at jeg er ikke intressert i å bli sykemeldt eller "snylte på skatten" som noen så sjarmerende påpeker det. Jeg skjønner at jeg må greie meg selv. Men jeg har en familie å ta vare på, og dette er så ufattelig viktig for meg. Jeg skal tross alt jobbe i mange år enda, faktisk over mer enn min egen alder.

Jeg føler meg helt lost og jeg har det vondt. Jeg gråter mye, jeg skriver søknader så blekket spruter. Jeg har ikke mindre enn 4 søknader inne akkurat nå. Har akkurat fått "takk-for-interessen-brev" 2 jobber, jeg har oppsøkt arbeidssteder personlig. Men det er penger det står på. OG min manglede kompetanse. For jeg er "bare" en sykepleier.

Men uansett, jeg setter pris på svarene, uansett om det kanskje ikke hjalp meg direkte så mye... Men jeg er sliten, og dette utmatter meg:( Også begynner jeg å grine igjen....

Skrevet

Kjære HI

Vi er i samme situasjon!!! Er også sykepleier, men gikk på en smell etter konflikter på jobb. Orker ikke mer sykepleie overhodet lenger. Nå er jeg utdannet personlig trener og skal finne en bedre hovedjobb.

Desverre var det liten hjelp i NAV: ikke visste de hvilke jobber jeg burde forsøke meg på eller hvordan jeg skulle legge opp en karriereplan. Og på mange jobber jeg søkte var jeg enten overkvalifisert eller underkvalifisert. Med en gang de fikk vite hvorfor jeg ikke jobbet som sykepleier (utbrent), så var jeg totalt uinteressant.

Skulle gjerne vært mer oppløftende, men sliter litt selv som du ser.

Lykke til

Skrevet

Hei!

Bare et forslag til deg HI. Hva med å søke deg til legesekretærutdanning? Det tar kun ett år, og finnes mange steder. Du kan ta kontakt med NAV, for å høre om de evt. kan hjelpe deg med dette via attføring.

Men først: Oppsøk fastlegen din og fortelll hvordan du opplever jobben din, og si akkurat hvordan det er. Ikke legg skjul på noe. Fastlegen kan søke om attføring for deg, du må også fylle ut et skjema, men fastlegen skriver legeerklæringen. Det er inngangsbilletten til attføring. Prøv det.

Fastlegen vil også kunne sykmelde deg, for meg høres det ut som du ikke har så mye valg. Det høres ut som du ikke orker mer og går helt påstumpene.

Ønsker deg lykke til. Jeg går selv på attføring pga. utbrenthet og jeg vet at disse problemene er tøffe og vonde å gå opp i. Håper det løser seg for deg!

Skrevet

Kontakt SAS og Norwegian og meld deg på flyvertinne-skole:) Sykepleiere er så å si garantert jobb:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...