Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 De ringte meg faktisk for å hente han, han hadde falt å fått et sår i hode og de ville gjerne at han skulle få legetilsyn, dessuten så gråt han så fælt og ville ha mamma. Det er første gang på de fem årene jeg har hatt barnehagebarn at jeg ble bedt om å komme så jeg ble jo mildt sagt bekymret. Da jeg kom i barnehagen så kom det femti barn mot for å fortelle meg at trollet hadde slått seg, det blødde som bare det og han hadde gråt som bare det.. Vidre kom det fire voksne meg i møte for å fortelle meg at det ikke var farlig altså, det var bare et lite sår... Må innrømme at jeg kjente klumpen i halsen, men jeg har da tross alt opplevd knall og fall før, men aldri såååå mange bekymrede menesker pga det som omtaltes som et udramatisk fall... Da jeg endelig kom inn i rommet der trollet var satt han helt stille på en stol og bare så tomt på meg. Jeg spurte han om han hadde slått seg og fikk se det nyvaska og rensa såret i hodebunnen. Barnehagen hadde kontaktet fastlegen som ventet på oss, så vi måtte jo ta turen. Legen lo heldigvis godhjertet da han så såret fordi det er faktisk ingenting. Det er et sår på størrelse med lillefingeren, som er dypt nok til å blø litt, men ikke fare for noe som helst ellers... Måtte jo ta en halv dag fri fra jobben, så jeg føler at jeg tapte litt der. Er jo selvfølgelig glad for at det ikke var noe alvorlig. Det virket jo så dramatisk da jeg kom...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Opplevde akkurat det samme i fjor høst, de ringte etter meg og sa ungen hadde fått et kutt i hodet som trengte legetilsyn. Hadde litt høy puls på vei til barnehagen, men ungen var pigg og fin selv om hun hadde en kake av blod i håret. Reiste til legen vi også og måtte sy et lite sting. Det var nesten det værste, holde henne fast på fanget mens de klippet håret, satte bedøvelse og sydde. Hun var så redd stakkar. Men ingen hjernerystelse, så det gikk bra Skummelt med sånne telefoner fra barnehagen, men det er fint de ringer synes jeg. Det kunne jo fort ha vært en hjernerystelse.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Bedre med en sjekk for mye når sånt skjer, og spesielt i barnehagen. Mtp forsikringer og slikt.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Fort gjort å få en hjernerystelse. Synes det var riktig av barnehagen å ringe deg. men kanskje det var et par drama quins på jobb?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Bhg har ringt meg maaange ganger..de tror ungene har feber hele tiden jo! Og de har altså ikke det.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Feber er en ting, fallskader er noe helt annet. Hallo? Vår barnehage har vel ringt 1 gang på 3 år, og da var gutten syk. Vi har kanskje vært heldige, som har barn som er såpass lite syke...
trollmamma Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Heller at bhg ringer ein gong for mykje enn ein gong for lite. Men du taper da ingenting på å måtta gå frå jobb, sånn økonomiskt sett.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 jeg taper på om jeg går fra jobben! Selvstendig næringsdrivende... Ingen kommer å gjør jobben om jeg må gå fra! (Det er da flere som har det sånn???)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Jeg setter pris på at barnehagen tok kontakt. At de ringte legen syntes jeg var litt i overkant siden jeg antagligvis ikke ville ha tatt han med til legen fordi såret hadde allerde sluttet å blø og han var i fin form, litt sliten kanskje, men det er jo forståelig siden dette skjedde rett før luren hans. De hadde vasket av han alt blodet i hode og i nakken,renset såret og kledd på han til jeg kom så da jeg kom til legen så jeg at han også hadde litt blod på genseren også. Synes det var greit å forlate jobben pga en fallulykke også for barna kommer jo først, men jeg har jo alltid dårlig samvittighet når jeg ikke kan være på jobben pga et eller annet. Føler egentlig at det ble overdramatisert av de ansatte i barnehagen. HI
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Her henter jeg ungen hjem fra bhg annehver uke med feber, og han har faktisk feber. oppi 40 grader, han er bare en slik unge som blir lett sjuk, men fort frisk igjen. Synes det er flott at de ringer og ikke lar ungen min gå rundt der sjuk og ukomfortabel.. :0)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Veldig bra at de ringte deg. Jeg har fått lignende telefon, uten at det var så alvorlig at det var nødvendig med legesjekk. De ville bare gi beskjed, slik at jeg kunne velge om jeg ville hente henne eller ikke. Jeg hentet henne, så fikk hun litt ekstra mamma-omsorg den dagen. Kanskje en anne mor/far hadde latt være, og det hadde også vært helt greit. Storfornøyd med hvordan min barnehage takler ulike situasjoner som oppstår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå