Gjest Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Endelig, etter å ha vært jobbsøker i fire måneder har jeg nå fått meg jobb, 100% stilling. Gleder meg så utrolig masse! Det jeg da lurer på er: Jeg har fått dagpenger av NAV frem til nå, får siste utbetaling i slutten av måneden tenker jeg. Må jeg da ringe dem for å si jeg har fått jobb, eller holder det at jeg bare kutter ut å fylle ut meldekort?
Meg + 2 prinsesser Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Gratulerer så mye med ny jobb! (det andre vet jeg ikke) )
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Aner ikke noe om det med meldekort men ville bare si gratulerer! herlig følelse å få jobb.
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Gratulerer med ny jobb! (aner ikke det med meldekortet ...)
Mage Mi Sa Jo Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 gratulerer. ta kontakt med nv og hør hva de mener du skal gjøre.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Å, så deilig da. Og så etter bare 4 måneder. Du er heldig. Gratulerer. Jeg tror jeg bare sluttet å sende meldekort til nav da jeg fikk meg andre ting å gjøre., Var jobbsøker godt over et år sist. Søker jobb igjen nå. Ikke så greit. Hvordan fikk du jobb å kjapt trollmor? Smarte triks og tips?
trollmamma Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Gratulerer med ny jobb ) (det andre har eg ikkje peiling på)
....mammatilto... :))) Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 jdu skal sende meldekort frem til du begynner i jobb
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 meg & to små vampyrer : Fire måneder, jeg føler det har tatt en hel evighet jeg, men når du sier du har vært arbeidssøker i ett år, så skal jeg jammen ikke klage! "Eneste" jeg har gjort, er å søke på alt jeg kunne tenke meg av jobber, så har jeg hatt CV'en min inne hos 3 forskjellige vikarbyråer:) Har bare vært på tre jobbintervjuer, av totalt sikkert 40 jobber jeg har søkt på, så du kan tro jeg har vært nære ved å bare gi opp hele tullballet, hehe. Men det går jo ikke, jeg MÅ jo ha jobb liksom.. Når det gjelder meldekortene lar jeg bare være å sende inn flere nå, etter det som skal sendes om et par dager, så ringer jeg NAV når jeg begynner å jobbe:)
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Ja, husker sist så registrerte jeg meg overalt og søkte alle aktuelle jobber, sendte sikkert 80 søknader. Og sikkert bare 4 intervjuer. Blæ.. Begynt å søke igjen nå. Kan jo ikke gjøre noe annet, jobb må man jo ha. Men blir lett motløs pga hvor lang tid det tok sist. Fikk tilsendt en søkerliste på en av jobbene jeg har søkt nå, blir litt matt av å lese hvor mye kompetanse alle har. H ehe. Kunne ønske jeg hadde mer selv.
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Ja, jeg skjønner hva du mener. En føler seg jo helt dust som ikke er kompetent til noen jobber når det er sånn som det.. Men stå på, og ikke gi opp:) Plutselig en dag sitter du der med en jobb du også!! Masse lykke til:)
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Ja, jeg prøver å holde motet oppe. Må hvertfall søke, enten motet er der eller ikke-. Har jo ikke noen andre inntektsmuligheter enn jobb uansett. Håper det kommer noe som jeg blir vurdert til snart. Hmmm. Dumme jobbsøkingsprosess.
kulepenn Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Mener det står på meldekortet: vil du fortsatt være arb søker? Da svarer du bare nei, altså etter du har begynt å jobbe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå