Gjest Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Jeg skjærer tenner... I natt glemte jeg skinna og våknet halv fire av intense skjærelyder i hodet mitt. Jeg har skinne som jeg har fått hos tannlegen, men denne har dype riller i seg etter tennene mine. Problemet er kanskje ikke at tennene slites ned, jeg har jo skinnen så den delen er grei. Men jeg sliter med verk i hodet, kjeven, tennene, nakke og ansikt. Selv om jeg har skinnen så biter jeg fortsatt sammen og anstrenger kjeven. Noen tips til å bli kvitt uvanen?
lille sprelle Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Det aller viktigste er å passe på at du er helt avspent før du sovner. Det tar litt tid å lære seg, men er vel verdt det. Når du har lagt deg. Spenn hver og en muskel i kroppen (begynn med føttene) og slapper av. Spesielt viktig er selvfølgelig, skuldre, nakke og kjeve. Pass på at du har minst en fingerbredds avstand mellom tennene og at tungen ikke står i spenn når du går inn i søvnen.
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Takk for tips. :-) Skinnen jeg har sitter bare på fortennene, er en ny type. Så den holder tennene avskilt med en fingerbredd sånn ca. Skal forsøke avspenningsteknikken du beskriver. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå