Gå til innhold

Spiste dere/drakk dere under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drakk saft som jeg spydde utover hele rommet rett etterpå. Drakk ikke mer den fødselen. Nr 2 hverken spiste eller drakk jeg, mulig jeg drakk litt vann evt saft under fødsel nr 3. Men har vært lite tid til spising under fødslene, de har vært såpass kjappe at jeg har ikke hatt behov for mat:) Men det var ganske godt med mat i etterkant da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bare drikke vann under min fødsel,men det var fordi de var redd det komtil å ende med ks.Noe det gjorde.

Skrevet

Jeg ble satt igang så jeg spiste normalt hele dagen mens jeg ventet på rier.

Når jeg ble satt på drypp hentet jm ett eple til meg for fødslen kom sikkert til å ta lang tid.Jeg fikk eplet i hånden, og riene kom i vill fart,hehe Så det eplet ble brukt som en stressball mot smertene;-)

Mannen min passet på å dytte vannflaska i munnen min i mellom riene, så jeg fikk i meg masse væske. Anbefaler en slik Olden flaske med sportstut.Kjempegreie å ha med under fødsel.

Skrevet

Spiste ingenting, men drakk til gjengjeld fire liter H-melk... Jeg liker ikke H-melk engang, men det var alt jeg ville ha!

Og jeg ble helt desperat da sykepleierne kom og skulle sette den inn i kjøleskapet "så den ikke ble varm", jeg SKULLE ha melka mi i sidesynet!!

%-)

Skrevet

Niks, drakk kun litt søt saft og vann da jeg overhodet ikke hadde matlyst.

Skrevet

Nei, har hatt raske og enkle fødsler, så har ikke hatt tid eller vært sulten. Drakk vel sikkert litt vann under fødselen, de kommer alltid med en kopp og sugerør:-)

Skrevet

Det gikk så fort at jeg verken rakk å ringe noen, å spise eller gjøre noe annet enn å presse ut ungen. Men jeg spiste en diger frokost etterpå;)

Skrevet

Ja, jeg drakk cola, men det kom rett opp igjen!! :)

Hadde en veldig rask og intens fødsel, uten pause mellom riene, så mat var ikke det første jeg tenkte på, nei...

Skrevet

Det eneste jeg ville ha var vann. Men jeg hadde ikke spist på veldig lenge, så jordmor mente jeg burde få i meg litt sukker. Hun ville at jeg skulle drikke litt solo.

Jeg rakk så vidt å svelge før det kom opp igjen. Stakkars samboeren min ble full av solo og magesyre :/ Jeg rakk ikke å si ifra at det kom opp.

Etter det fikk jeg bare druesukker tabletter. Tror jeg tok en.

Skrevet

prøvde å drikke masse vann. men alt kom opp igjen etter veldig kort tid. Spiste ingenting.

Skrevet

*Hehe, ja jordmora mi var super! De skulle proppe i meg mat, men jeg ville bare ha brødskive med leverpostei. Det var de fri for i den etasjen, men hun sprang ned noen etasjer for å finne leverpostei til meg.

Jeg drakk også mye cola, og gul saft. Det var veldig godt med den gule safta! Var på fødestua i 22 timer.

Skrevet

drakk litt juice..og to tygg av brødskive. fødselen var på 14 timer.

Skrevet

Nei, fødselen varte i 12 timer, spiste ikke før sent dagen etterpå.

Skrevet

Fastelavens boller, 3 stk om jeg ikke husker feil ;)

Drakk mozel og vann.

Skrevet

Jeg rakk ikke å tenke på mat under fødselen da den kun varte litt over 6 timer. Jeg hadde nok med å tenke på det som skjedde med kroppen min. Nå skal det likevel sies at jeg drakk noe væske. Er dog litt usikker på om det kun var vann, eller om det også var litt cola inne i bildet. Tror kanskje det var både og. Vi ble anbefalt å ha med oss niste til både meg og mannen så vi kunne ha det klart under fødselen, og det er nok det smarteste. Mannen hadde med snacs i form av sjokolade og lignende godteri som energikick, men jeg tror sannelig ikke jeg rakk å få det heller i meg før flere timer etter fødselen. Føler du for å spise eller drikke noe under din fødsel så bør du gjøre det. Jeg vil anbefale deg å ta med litt av hvert både smoothie, brus, ordentlige skiver og sjokolade. Man kan aldri vite hvor lenge fødselen kommer til å vare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...