Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Og i så fall hva? Jeg er litt nysgjerrig, håper det er vanlig:P
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Ja spiste siden mine fødsler har tatt lang tid, men ikke de siste 6-8 timene. Da bare drakk jeg vann.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 På begge har jeg drukket mengder med vann, på siste spiste jeg to brødskiver også.
Lemonia Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Spiste ingenting (hadde forferdelig vonde sammenhengende rier, så mat var det siste jeg tenkte på). Drakk bittelitt. Siden fødselen startet tidlig om morgenen, og jeg ikke orket frokost, var siste måltid 10 timer før fødselen startet, og jeg spiste heller ikke før morgenen etter fødselen, så det ble faktisk til sammen halvannet døgn totalt uten mat.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 mine fødsler har vart i ca 2-5 timer så nei men jeg spiste litt etterpå, ikke fordi jeg var sulten men rett og slett fordi jeg fikk beskjed om dette av jordmor og sykepleier for å få krefter igjen. jeg har vert så satt utav jeg ikke hadde tenkt tanken om ikke dehadde passet påmeg alle tre gangene.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 08.17 her jeg drakk jo vann da det glemte jeg å si, is vann med masse is i .
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Nei.. måtte faste pga keisersnitt. Men spiste MYE når jeg var ferdig da =)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Nei, spydde under begge fødslene. Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Ja, gjorde det.. Vel og merke ikke de tingene jeg hadde i fødebagen.. men fikk frokost og muligens lunch(husker ikke helt) og drakk vann og juice som jeg også fikk på sykehuset..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Jeg hadde fått anbefalt å spise Snack a Jacks (sånne energibargreier du får kjøpt på helsekost) for å få energi. Tror det var lurt, for fødselen min var lang og hard!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Under fødsel nr 1 spiste jeg brødskiver til frokost. Deretter fikk jeg aldri i meg mer mat før jeg fikk epidural- og deretter fikk jeg ikke lov til å spise mer. Men jeg fikk en liten drikkekartong med noe energigivende sukkerlake-lignende greier. Drakk i tillegg vann når jeg fikk lyst på. Under fødsel nr 2 hadde jeg ikke sjans til å rekke stort annet enn å konsentrere meg om å puste og karre meg gjennom rier. Drakk 3-4 glass vann på rappen etter at barnepleieren plasserte et sugerør under nesa på meg. Supet det i meg i en vill fart- var visst tørst ja!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 spiste middag på kvelden, så satte det igang, men hadde uregelmessige rier i et par døgn først, klarte kun å få im eg litt melk og et par pepperkaker, underfødselen, bare vann, og en bitte liten sjokoladebit- tror det var snikers.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #15 Skrevet 11. mai 2010 Under første fødsel husker jeg ikke, tror kroppen har nok å jobbe med under en fødsel at man ikke tenker på at man kanskje er sulten. Da fikk jeg mat rett etterpå i allefall. Andre fødsel spiste jeg ingenting. Husker jeg var sulten på tur til sykehuset etterpå(fødte på det lokale helsesenteret, og måtte sendes til sykehuset etterpå)fikk mat når vi kom frem da. Om jeg drakk noe husker jeg heller ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #16 Skrevet 11. mai 2010 At jeg var så ekstremt sulten var faktisk nesten noe av det værste med fødselen min.. Følte meg så tom for energi og hadde overhode ikke matlyst heller.. Det var grusomt altså. Maten vokste jo i munn så fikk jo ikke svelget.. Før epiduralen fikk jeg en slags leskedrikk som skulle tilsvare 2 brødskiver.. Den var noe av det beste jeg har smakt i hele mitt liv!! Har snakket om den mye etterpå, aner ikke hva det var for noe, men var så utrolig deilig å endelig få litt energi til den siste biten av fødselen =) Fikk massa meg til en slik en når ungen var ute også, helt fantastisk =) Noen som vet hva det kan ha vært forresten ?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #17 Skrevet 11. mai 2010 Jeg drakk utrolig mye saft mellom pressriene, ble skikkelig tørst. Ellers spiste jeg ca en halv skive under åpningsriene, vel å merke etter at epiduralen var satt.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #18 Skrevet 11. mai 2010 Hadde store planer om det. Hadde til og med kjøpt med bakevarer og blåbærsaft (som jeg elsker). Men orket ingenting under fødselen. Etterpå spiste jeg som bare det, var jo egentlig kjempesulten og fødselen hadde vart lenge. Spiste brødskiver da
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #19 Skrevet 11. mai 2010 Jeg klarte ikke å spise, men drakk mye saft. Samboeren min kom med glasset med sugerøret i hele tiden :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #20 Skrevet 11. mai 2010 Nei, fødselen starta rundt 23, og da var både middag og kveldsmat allerede fortært, jeg var verken sulten eller tørst. Barnet ble født 03.00 ca, så jeg hadde jo ikke så mange timer å bli tørst / sulten på.... Fikk "champagne" (mozell) og noen brødskiver av barnepleier og jordmor etterpå da:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #21 Skrevet 11. mai 2010 Jeg spiste ikke under fødselen. Ble igangsatt så passet på å spise rett før de satte meg på drypp. Fødselen tok 5 timer så rakk ikke å bli sulten igjen på den tiden. Ble "tvunget" til å spise rett etter fødselen. Måtte visst det for å i det hele tatt få lov til å forlate fødestua.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #22 Skrevet 11. mai 2010 Jeg tror jeg prøvde å spise, men det ble med en bit. Drikke gjorde jeg litt før det startet skikkelig, men ikke mens det sto på. Var for opptatt med å lide.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #24 Skrevet 11. mai 2010 Drakk en kuli på den timen fødselen varte..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. mai 2010 #25 Skrevet 11. mai 2010 Orket ikke å spise noe mat, men ble fullstendig tappet for energi på slutten og småkvalm, så burde nok fått i meg noe.. Spiste frokost i 07-tida (hadde da ca 3 cm åpning, på vei til sykehuset)- og 9 timer senere var ungen ute. Drakk litt saft, for det svartnet ofte for meg og jeg holdt på å svime av:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå