Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har en søster som er noen år eldre enn meg og hun irriterer meg hele tiden.Låner penger og betaler aldri tilbake(Hun har mye bedre råd enn meg)Når vi går til butikken sammen,har hun med aldri penger og lar meg betale.Ungene mine får ikke lov til å gjøre noe når vi er på besøk hos henne.Hun skriker til dem og ber dem sitte rolig og ikke bråke,mens barna hennes får lov til å gjøre alt,når de er på besøk hos meg.Jenta hennes på 4 år slår,klorer,biter sønnen min på 5 år og det synes hun det går bra,hun er liten og skjønner ikke det,mens det blir store problemer hvis sønnen min tar igjen.Hun kommer ganske ofte uten å ringe på forhånd.Bare dukker opp på døra liksom og jeg må lage middag for henne og barna hennes.Er høygravid og har bare par uker til fødsel.Hun gidder ikke å hjelpe.Hun er på besøk sier hun.Det nytter ikke å snakke til henne og jeg er bare driit lei henne.Hun misbruker menneskene rundt seg.Synes dette er veldig slitsomt i lengden og vil at hun skal tenke litt.Prøver og holde avstand men som sagt,dukker hun bare uten å ringe på forhånd.Jeg orker ikke mere.Barna mine er heller ikke glad i henne.Hun er ikke rettferdig idet hele tatt.Det sier min 5 år gammel gutt,men hun er 40 år og klarer ikke å tenke langt.Hva skal jeg gjøre med henne??Vær så snill å gi meg noe råd.Jeg orker ikke henne mer,hvis hun skal fortsette slik!Please,hjelp meg.
blond Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Sett klare og tydelige grenser, det er det eneste du kan gjøre. Du kan ikke forandre andre, bare deg selv. Først av alt må du finne ut hvor grensene går for deg.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Gi hu klar beskjed om at du ikke aksepterer en slik fremtreden, og at hu forskjells behandler barna deres. Gi hu en enda klarere beskjed, om at hu ikke er velkommen til dere noe mere, om hu ikke skjerper seg etter første advarsel!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Har prøvd å snakke med henne flere ganger uten at det hjalp.Idag måtte jeg bare ta med gutten min gråtende og gå hjem fordi hun tok maten hans fra hånda og ga det til jenta si.Sønnen min var så lei seg og utrøstelig.Jeg ble veldig sint og sa "hun har jo spist opp maten sin og du kan ikke bare dra maten hans fra hånda for å gi det til henne"Noe så frekt.Hun mente at det ikke var farlig å dele litt.Herregud,rappe brødskive fra hånda og gi den til sin egen datter.Blir såå lei meg:( HI
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Hadde rappet brødskiva tilbake og sagt pent til jenta hennes at denne var ikke din, du får be mamma lage en ny skive til deg! Du holder jo ikke akkurat avstand ved å gå på besøk til henne heller da, du får virkelig prøve å holde avstand en stund. Kommer hun på besøk tar dere bare på dere jakkene og sier dere var på vei ut så det passer ikke akkurat nå, neste gang får hun ringe først. En liten ting til slutt bare, det er vanskelig å lese innleggene dine når du skriver så tett. Lag noen avsnitt og ha et mellomrom etter punktum så blir det så mye lettere å lese.. Lykke til med å sette grenser for søsteren din. Synes bare du skal slutte å gå på butikken med henne, og spør hun om å låne penger sier du at du har ingen penger å låne bort akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 behandle henne som et barn. sett klare tydlige grenser for henne ikke betal for det hun legger i kurven gjør tydelig delig i hennes og ditt og betal kun for ditt eget. kommer hun når det ikke passer så si at det ikke passer i dag desverre. kommer hun uanmeldt og vil ha mat så gi henne beskjed om at da må hun hjelpe til ellers blir det ikke noe mat på dem. snakk til hennes barn som du ville snakket til ditt eget barn om de gjør noe galt. og gi din søster klar beskjed om at du forventer at hun snakker til dine barn som hun ville snakket til sitt eget og at du også forventer at hun snakker til sitt eget barn når hun gjør noe galt. forklar at det er slik barna lærer rett fra galt. kan hun ikke følge disse enkle regler er det rett og slett ikke noe hyggelig og være i nærheten av henne men bare irriterende og slitsomt gi henne kalr beskjed om at du ikke godar å blli brukt. men klart hun skal få være gjest hosdete når du inviterer. hjemme hos meg finnes ikke familen som gjester alle hjelper hverandre når vi er på besøk. det blir mye kosligere også.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 tusen takkk for alle svar. Har prøvd å snakke med henne flere ganger,men det hjelper ikke.Hun står på sitt og mener det hun gjør er riktig. Jeg må enten godta det hun gjør eller bare kutte ut kontakten. Vurderer å gjøre det siste. HI:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Ta helt avstand! Dere trenger ikke ha kontakt selv om dere er søstre! Har selv flere venninner som ikke har kontakt med sine søsken. Høres ikke så veldig givende ut det forholdet deres...
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Jeg hadde aldri i verden orket. Man MÅ ikke omgås søsken eller andre familiemedlemmer når det ikke kommer noe godt ut av det. Hun virker frekk, ego, lat..... ergo et menneske som ikke gir deg positiv energi.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Jeg hadde nok kutta kontakten om det er sånn det skal være. Dette hadde jeg rett og slett ikke akseptert søster eller ikke. Man skal behandle barna likt om det er dine eller mine. Voksne mennesker kan jammen betale for seg selv...det er ikke min oppgave Man stjeler da ikke fra barn,for det er jo det hun gjør.....man skal jo ikke stjele i det heletatt.... men fra barn...fytterakkern sin. Krever de middag når de kommer uanmeldt så får de jammen meg være med å lage istand...jeg har ikke bedt de som gjester til middag. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke funnet meg i dette...ikke for meg selv og ikke for barna mine
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Hei hi Kutt ut kontakten med henne, men gi henne klar beskjed om hvorfor. Det høres ut som hun har fått nok varsler fra deg. Dette har ingen av dere godt av. -Men er hun en god søster innerst inne, så vil hun nok innse at hun oppfører seg forferdelig, og til slutt komme krypende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå