Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har alltid trøstet meg med at en lege bare gjør jobben sin, har sett ørten skrev før, og tenker ikke noe over det. FEIL Jeg har en kammerat som er lege. Og han fortalte meg at det slettes ikke er sånn. At når han tok GU på en dame, så klarte han uansett hvor hardt han prøvde ikke å glemme hvordan hun så ut nedentil. Slik at det nesten ble pinelig neste gang den samme dama var hos ham, fordi han bare tenkte "det er hun som ser SÅNN ut nedentlil" I tillegg syns han det var trassig å få pene damer inn på kontoret som skulle undersøkes for noe som betydde at de måtte av med klærne. Det var faktisk så ille for ham at han vurderte å finne seg en annen jobb (!) Men så fortalte han om problemet til en eldre mannlig lege som han jobbet med. Denne legen lo litt, og sa at "sånn er det for alle i begynelsen" Og senere har han pratet med flere, og de hadde det på samme måten. det skal nevnes at han nå har fått noen år på baken, og har "kommet over det"... men, det han fortalte får ihvertfall meg til å steile når jeg skal til legen, og møter en mann som ser relativt nyutdannet ut.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Jeg bryr meg katta om hva legen måtte tenke om utseendet mitt så lenge legen klarer å opptre profesjonelt. Og du har nok rett, etter hvert blir man jo herdet nesten samme hva man jobber med.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Kunne ikke falle meg inn å ta en gynekologisk undersøkelse hos fastlegen min! Jeg går til en gynekolog, han er garantert ferdig herdet Men du har sikkert rett, er sikkert ubehagelig for en hjelpepleier første gangene hun skal vaske en mann nedentil også, men så blir det rutine etterhvert. Er vel mange yrker man opplever sånne følelser. Spiller jo egentlig ingen rolle hva legen tenker inni seg så lenge han opptrer profersjonelt.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Spiller det noen rolle da? Mannlige leger er uansett flinkere til å foreta GU er min absolutte erfaring.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Forstår fremdeles ikke problemet jeg da. At leger ikke trives i jobben sin de første årene fordi de ikke klarer å vær eprofesjonelle inni hodene sine er ikke mitt problem! Burde vi ta hensyn til de og la være da eller?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Det er for det første veldig lite sannsynlig at en lege klarer å koble underliv til ansikt på over 1000 pasienter. For det andre tror jeg du enten må ha en veldig rar venn, eller så er dette en trolletråd, for jeg har flere legevenner, og dette stemmer ikke for noen av dem. For det tredje tror jeg svært få kvinner bryr seg om hva legen tenker bak hennes rygg så lenge han er profesjonell der og da.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Jeg bruker kun gynekolog (mannlig ja) - kunne ikke tenkt meg å bruke fastlegen til detn. Mannlig som kvinnelig. Synes en gu er helt greit - ikke noe jeg gruer meg til.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Høres jo rimelig ut det! Vi er jo mennesker og forskjellige. Klart vi legger merke til hverandre uansett yrke. Og det er mange oppgaver i alle jobber som må kjøres inn litt...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Spiller ingen rolle for min del at legen husker hvordan jeg ser ut nedentil...bare han gjør jobben sin. Klart det er mange ubehagelige situasjoner når en er relativt ny i jobben, det er i mange yrker det. Jobber selv innen pleie og syntes ikke det var noe kjekt første gang jeg skulle sette klyster eller første gang jeg skulle vaske en ung mann nedentil. Dette er følelser som man ikke kommer unna, det betyr ikke at personen gjør en god jobb og holder seg profesjonell.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Vel, jeg liker ikke å ta GU. Og det "alle" har trøsta meg med for å dempe nervøsiteten er at "legen er profisjonell", "legen ser så mange i løpet av uka" "legen går IKKE og husker hvordan du ser ut nedentil" "legen tenker ikke SÅNN" Så da har jeg blitt beroliget med at utdannelsen deres er så terpende at de tenker annerledes enn menn flest. Så når kameraten min fortalte at joda, leger tenker som andre menn, så syns jeg det var litt ubehagelig. Ikke så gøy å gå til legen med en vond arm når du "vet" at han sitter der og husker hvordan du så ut nedentli. Men men, det var tydeligvis bare meg som syns det var ubehagelig.
Knøtte85 Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Så lenge de kan jobben sin, og gjør den ordentlig, så er jeg fornøyd! :-) Aner ikke hvorfor, men går heller til en mann enn til en kvinne! :-/ Jeg ville ikke sprike for fastlegen min da, for jeg har hatt han hele livet og skal ha han så lenge jeg kan. Så jeg valgte å ha egen gynekolog til det der nede! :-) Og er fornøyd med det valget! :-) Jeg er så sinnsykt fornøyd med gynekologen min, så bryr meg egentlig ikke om hva han tenker og ikke! :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Jeg må nesten le litt jeg... Virker veldig ung i hodet vennen din. Jeg tror ikke at mannlige leger sitter å tenker på hvordan du ser ut nedentil hvis du er der med et annet problem. Hallo jeg har jo sett flere menn nakene enn mannen min. Hvis jeg treffer dem og slår av en prat står jeg ikke å tenker på underlivet deres...ha ha. En lege har uendelig mange pasienter så hvis vennen din klarer å huske underlivet til sine kvinnelige pasienter så virker han litt vel sær....eller han er en upopulær lege som har veldig få pasienter... MEN jeg tror tråden er tull:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Det driter jeg faktisk i. Så lenge legen klarer å holde maska og være profesjonell ovenfor meg, får han tenke hva han vil.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #15 Skrevet 11. mai 2010 Dersom denne legekameraten din tenker sånn så bør han kanskje vurdere å ikke ta GU da. Mange som ikke vil gjøre det av ulike grunner. Jeg kjenner også mange leger (ganske så nyutdannede) og de jeg har snakket med likestiller en GU med hvilken som helst annen undersøkelse og tenker overhode ikke over det i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå