Gå til innhold

Hvilken familiebil har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lyst på ny bil. Trenger mer plass. Vi er to voksne og to barn (1,5 + 3,5 år), men har veldig lyst på en til om et år eller to...

Vil ha en bil vi kan bruke i mange år fremover, som vi ikke må ha på verksted hele tiden, eller må bytte ut fordi den blir for gammel, for stor eller for liten..

Vil gjerne ha en høy bil, ala vW Touran, kanskje 7 seter. Men er veldig i tvil. Hva er best? Hva har du og hvor fornøyd er du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en Nissan Primera og er meget fornøyd med den:)

Skrevet

Vi har hatt passat sia minste vart fødd, no er dei 4 og 5 år, og bilen er perfekt for oss. God plass for oss, for jentene og bagasjen. Bilen er ogsåå god å køyre. Om nokre år skal vi ha ein bil til, det trur eg blir ein ford s-max. Har prøvd den mange gangar, og virkar perfekt for oss.

Skrevet

Citroën XM stv. Heeerlig bil, fantastisk romslig og med stort bagasjerom. God plass til bakovervendt barnesete OG beina til den som sit i passasjersetet (har sett her inne at det ofte er eit problem).

Nydeleg komfort, og går for evig og alltid (vi solgte vår då den hadde gått rundt 450 000km, no brukar vi mamma og pappa sin som har gått litt kortare) :o)

Skrevet

Nissan quaisai +2 ( faen åssen skrives nå det igjen da... )

Veldig fornøyd. Er 7 seter , med 2 seter som kan "løftes" opp av bagasje rommet.

Vi har 3 barn på 7 mnd, 3 år og 4 år. og det er plass til 3 barneseter bak.. Dette var det ikke i touranen... ;)

Syns også Nissan er mye "tøffere", og ikke så firkantet som touran..

Skrevet

Etter å ha sett på Touran har me bestemt oss for ford S-max. Den har fleksible baksete med god plass til tre barneset, og god bagasjeplass når ikkje dei to ekstraseta er oppslåtte. Min kresne mann vart overbevist då han fekk prøvekøyre. Han vart svært positivt overraska.

Me har fått denne bilen anbefalt av ein trebarnsfamilie som er svært nøgde med sin. Einaste eg kunne tenkt meg som denne ikkje har er skyvedør bak. Det vil den nye VW Sharan som kjem til hausten ha (større og dyrare bil). Mazda 5 er og ein høg bil med skyvedør, men den likte ikkje mannen.

Ville nok gått for ein høg bil om de satsar på 3 barn.

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt en Ford S-Max med 7 seter og er kjempefornøyd med den.

God å kjøre, masse morsomme finesser og baksetet er tre individuelle seter som kan stilles hver for seg og det er da goood plass til 3 barneseter.

Og med to seter helt bakerst som kan slås opp til ekstra passasjerer blir det den perfekte familiebilen.

Skrevet

Vi har Volvo v5.. litt styla og ordna så ser ikke ut som en familiebil akkurat, men det er bare artig ;)

Vi er kjempefornøyde, så klart litt trangt, men er som regel jeg og vesla som kjører så det går fint :):)

Skrevet

Vi har VW Touran og kunne ikke vært mer fornøyde:) En helt utrolig kjekk bil og deilig å kjøre (syns jeg, har akkurat fått førerkort;p)

Bra med baggasjeplass og plass til 3 barneseter baki.

Vi valgte å ta 5 seteren, men min svigerbror driver nå å punderer på 7 seteren.

Skrevet

Jeg har en honda CRV-ctdi. Er veldig fornøyd. God plass både forran, bak og god bagasjeplass:) 3 barneseter går glatt i den. minste sitt bakovervent, mens største sitt framover i Recaro stol.

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe ford s-max, den tror jeg oppfyller dine krav også :)

Skrevet

Har en Toyota landcruiser 500, den har 7 seter (har ikke i de 2 bakerste, de ligger i kjelleren) Baksetet har god plass til 3 barneseter og alle seter i bilen har 3-punkts sikkerhetsseler.

Det er god plass bak til lagring, og bilen er høy, men kan senkes når du skal sette inn barna i bilen, løfte inn/ut vogna o.l.

Om det betyr noe, så går bilen bra også, til å være en SUV(er v8 bensinmotor, men har montert gasstank på, så vi kjører billig og ganske miljøvennlig likevel)

Skrevet

Vi har en VW Sharan, 7 seters med mye plass.

Skrevet

renault grand espace. Ingen over og ingen ved siden ;o)

Knallbil :o)

Den ser fin ut (synst eg) gode seter til alle 7 som kan justeres i ryggvinkelen og kor du vil plasere dei i bilen.

God bagasjeplass. Sjølv med alle 7 seter i, så får eg plass til mi simo vogn. Må slå den sammen da. Men mi teutonia timmy vogn, sett eg rett i uten å slå sammen.

Min bil er frå 2001, ikkje hatt noko tull med den.

Skal snart skifte den ut, og da blir det ein ny renault grand espace :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...