Gå til innhold

Vondt i rompa!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så fryktelig vondt i rompa! Klarer nesten ikke å sitte normalt. Kjennes liksom ut som om jeg har detti og slått halebeinet forderva.

Regner jo med at det har noe med graviditeten å gjøre, men er ikke sikker. Er 22 uker nå. Noen som kjenner det igjen og vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjenner ikke igjen de smertene du beskriver nei... men jeg har vondt INNI rompa :P spesiellt hvis jeg tisser og slipper luft da jeg er på do hehe må knipe alt jeg knipe kan, føles ut som om noe blir ødelagt der inne!

Det er tusenvis av forskjellige vondter man møter på i en graviditet, og alle opplever svangerskapet anderledes... det er neppe noe farlig ;)

Skrevet

Kjenner igjen dette! Det er heldigvis ikke så ille her at jeg ikke klarer å sitte, men merker det spesielt hvis jeg sitter på harde underlag! Da kjennes det ut som om halebenet skal trykkes laaaaaangt innover!!!!

Skrevet

Åjada,hørtest kjent ut ja. ;)

Har hatt vondt i halebenet noen uker nå,og er bare 17+3.

Er litt redd for bekkenløsning jeg da...

Skrevet

Bekkenløsning kan komme forran eller bak. Om det er forran kjenner man at man er øm og føler seg forslått omtrent der hvor beina går over til å være underliv.

Om det er bak kjennes det omtrent slik du beskriver.

For å være sikker har jeg begge :(

Bekkenløsning får vi alle sammen ellers får vi ikke barnet ut, men ikke alle har plager med det heldigvis, jeg er ikke en av disse heldige, og det høres ut som om ikke du er det heller :(

Få deg en henvisning til fysioterapeut fra legen, så får du gratis forebyggende og lindrende behandling :)

Skrevet

Jeg har litt vondt øverst oppå rumpa noen ganger. Men det har ikke vært så lenge av gangen. Jeg spurte legen, og hun sa at det blir gjerne sånn fordi bekkenet utvider seg. Så forhåpentligvis slipper jeg unna bekkenløsning :)

Skrevet

Det var en god ide! Skal bestille legetime og få henvisning til uka. Kjenner meg i gjen i en del av det dere beskriver. Tenker det er like greit å sette igang forebyggende tiltak først som sist så kanskje det ikke blir verre :)

Skrevet

Det er "godt" å se at d er flere som har samme problem!! Ikke fordi d er gøy, men har en følelse av at alle andre som har bekkenløsning ikke har d akkurat i halebeinet..

Jeg sliter med åtte timers kontorjobb å en rompe som funker maks en.. Har hatt d siden uke 16 og er nå i uke 25.. D går ikke over slik jeg trodde..

For meg har d hjulpet å sitte på sånn pute som de som har brukket halebenet sitter på.. Utrolig sjarmerende, men men .. I tillegg til å starte dagen med en gåtur ..

Hva kan fysioterapeuten gjøre med dette da? Gi deg øvelser? Noen som kan anbefale en flink en i Stavanger?

Skrevet

jeg har hatt det samme, var kjempe ubehagelig og vondt. Vet ikke hva fysioterapaut gjør, men jeg har vært to behandlinger hos naprapat og er det er 100% borte!!! :D knallfornøyd. jeg betalte 450 kr pr time. Han klemte faktisk på mange punkter i rompa og siden i magen, viste ikke jeg var stiv der engang. da gikk vondten der nederst i ryggen helt bort. (ble litt verre et par dager før det ble bedre)

Nå har jeg ingen problemer med å jobbe igjen, men har invistert i et par gode nike shox sko med støtdemping og matte bak kassa (står mye rett opp og ned på jobb)

Skrevet

Jeg har også vondt i rompa, får kjempe vondt når jeg sitter en liten stund.

Skrevet

bør man gå til legen uansett hvis man mistenker bekkenløsning? Eller er det ikke stort som kan gjøres med det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...