Gå til innhold

sykkeltilhenger og baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt på å kjøpe sykkeltilhenger, har en 3-åring og en baby på 4 måneder. Er det mulig å ha babyen i bilsetet inne i tilhengeren? Kanskje et rart spm men hun burde sitte trygt inne i der da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes egne babyseter til å ha inne i sånne vogner. Tror det er et firma som heter Walk on water som selger det. Søk på finn, så finner du det.

MEN 4 mnd er for lite til å sitte baki om det rister og humper litt. Anbefalingene for pulk er fra 6 mnd, men det har jo klart litt med temperatur å gjøre også.

Skrevet

Ang. pulk og anbefaling på minimum 6mnd går også på risting ikke kun temperatur.

Ellers er det som regel veldig lite demping i sykkelhengere og mye risting, så jeg er helt enig 4mnd er for liten til sykkelhenger(personlig mener jeg at 6mnd også er i minste laget). Jeg vet ikke hvor fornuftig dette forslaget er(ganske ufornuftig tror jeg), men kanskje du kunne hatt babyen i en bæresele el. mens du har 3åringen i tralla?

Skrevet

Flere av babyinnleggene man kan få tak i fungerer som ekstra støtdemping - de som er lagt opp som små "hengekøyer" babyen sitter i.

Bæresele på sykkel er livsfarlig. Et enkelt fall er da nok til å skvise baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...