Mamma til Mathias og Malin Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Hei Er litt ny her inne, så veit ikkje om eg har funnet den rette plassen og stille dette spørsmålet. Men er det noen der ute som veit om samboer har rett på fri dersom eg skal til fysioterapaut, at grunnen derfor er at han må være hjemme med lille jenta vår som er seks måneder. ???
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Nei det har han ikke. Kun ved barnepassers sykdom har han rett til fri. Men så er det opp til dere hvor ærlig dere er da.. Uansett, kan du ikke ta med deg barnet da??
Mamma til Mathias og Malin Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2010 Ja men det er det vel sykdomm? Er jo opptrening etter ein brukket rygg. Vil no kalle det sjukdom eg da. Jo men er jo litt kjipt og betale for time der og så blir eg meir opptatt av og ta meg av ho enn utbytte eg får for timen. Er jo ganske dyrt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 i dette tilfellet er vel mor barnepasser? jeg jobber turnus, med kveldsvakter. da er jo barnet hjemme sammen med sin far. men når da faren har vært syk, og ikke vært i stand til å ta seg av et barn, har jeg hatt egenmelding, fordi barnepasser er syk...
Mamma til Mathias og Malin Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2010 Ok. Ja det er jo eg som er hjemme værenede. Men da må ein liksom skaffe seg barnevakt da? For at faren ikkje har rett på fri når mor har ein gyldig grunn til og gå til fysiterapaut. Sprøt!! Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå