Gå til innhold

En guttemamma jeg kjenner påstår hardnakket at de som ofte har sex får gutt og de som har sjelden sex får jente..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vi har da jenter.

De er så bastant at hun blåser når jeg sier at sånt er vås.

Hun er nesten på grensen til aggressiv :-/

Sånn er det!!

Synes nå fortsatt det er vås jeg da.

Og om folk har lite sex i perioder så betyr jo ikke det at mannen ikke har utløsninger fordet. Heh..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer vel tildels, men kun rundt eggløsning;-) Guttesædcellene svømmer visstnok fortere men dør også fortere, mens jentesædcellene svømmer saktere men lever lengre.

Skrevet

Hvirker som en dame som gjør alt for å virke "best" om du skjønner. Virker nesten som om hun vil ha noe som "beviser" at det er bedre å ha gutt en jente....

Kan bare snakke for meg selv og da kan jeg garantere deg at hadde det vært riktig det hun sa, da hadde eldsta vært gutt big time...

Skrevet

Hehe, jeg har alltid hørt at de mennene som er de beste elskerne, får jenter... Foretrekker kvalitet foran kvantitiet, jeg!

Skrevet

Da vi prøvde å få meg gravid, hadde vi sex ofte. Hver eneste dag, avogtil flere ganger til dagen. Vi fikk jente;)

MEN, jeg tror nok også det er noe i det. Når man f.eks bruker IVF, er det veldig vanlig å få gutter har jeg inntrykk av. Nettopp fordi man blir befruktet nøyaktig rundt eggløsningen, og "guttecellene" svømmer fortere enn "jentecellene"...

Det er mitt inntrykk iallefall:)

Skrevet

Vi hadde mer sex rundt tiden da jenta vår ble unnfanget enn når gutten vår ble det, så det så!;-))

Ingen regel uten unntak.

Skrevet

Det stemmer faktisk på oss :-P Tror ikke hun er helt på jordet heller, for de har visst forsket litt på det, men det er vel heller snakk om at det er bitte litt større sjanse for gutt ved hyppig sex enn ved sjelden sex, antagelig marginale forskjeller.

Skrevet

Det vil vel heller handle om hvor nær eggeløsningen man har sex og ikke hvor ofte. Og vil man bli gravid så skal man ikke ha sex oftere en annenhver dag, for ellers så blir sæden dårligere. (det er derfor menn ikke får ha utløsning si og så lenge før prøverørførsøk)

Skrevet

Bullshit..jeg og gubben holdt på som kaniner da vi prøvde å gjøre meg gravid, fikk jente,... Eldstemann er gutt og ble til på slump, nr 2 ble jente...lagd på prevensjon. Helt tilfeldig hva det blir rett og slett.

Skrevet

Men det er noe i det hun sier faktisk...

Guttesædcellene svømmer fortest og kommer dermed først frem til målet, dersom man har sex ofte (og særlig rundt el) så er sannsynligheten for å få gutt størst (det betyr dog ikke at det er utelukket å få jente).

Jentesædcellene svømmer sakte, men er langt mer utholdende ... hvilket vil si at dersom man har sex noen dager før el og deretter avstår fra mer sex er det flest jenteceller som overlever ventetiden på egget. (igjen, det utelukker ikke at det kan bli gutt alikevel.

Så, vås er det ikke, men heller ingen eksakt vitenskap. Så kanskje dere skal prøve å opptre litt mindre påståelig begge to?

Skrevet

Det stemmer i hvert fall ikke her. :)

Skrevet

Inntrykket ditt stemmer ikke, sånn statistisk sett. Det finnes greit med tall på kjønnsfordeling ved assistert befruktning, og det er ingen signifikante forskjeller i forhold til naturlig unnfangede barns kjønnsfordeling.

Dessuten er det jo ganske irrelevant når man ville hatt eggløsning om man har ivf, siden egget hentes ut og befruktes i en skål. Det er derimot ytterst sjelden - helt ikke-forekommende, faktisk - at noen blir gravide på naturmetoden ved noe annet tidspunkt enn eggløsning. ;-)

Skrevet

Stemmer ikke her heller, hatt mye sex rundt når begge jentene våre ble til, selv om eldste ikke var planlagt...

Skrevet

Det stemmer i følge legen vi var til mht. sex rundt eggløsning, og det er jo skrevet en hel del om det i det siste. Google og sjekk:)

Skrevet

Litt diffus påstand. Men min erfaring er at de som bruker medisiner som stimulerer eggløsning etc (ala pergotime) får gutter.

Jeg har to, for å si det sånn.

Skrevet

Det er i hvert fall en diffus påstand. Hvorfor skulle folikkelstimulering ha noe å si for kjønn (som jo avgjøres av sædcellen)? Det henger jo ikke litt på greip en gang.

Skrevet

Haha, det stemmer definitivt ikke her i gården!!

Etter 2 år med prøving var vi jo lei hele greia, hadde blitt mye uspontan og planlagt sex. Det ble gutt.

Når storebror var 6 mnd flyttet han på eget soverom. Noe som resulterte i at mamma og pappa hadde sex et par ganger. Pang, mamma ble gravid med....en gutt.

Skrevet

Mulig det.

Men med el testing og temperaturmåling - så vet man når alt ligger tilrette for befruktning. OG siden guttecellene angivelig svømmer raskest, kommer de til dekket bord først.

Skrevet

Stemte med oss :)

Skrevet

hehe.....vi har en storebror og en lillesøster :P

så passer kanskje litt, blir jo naturlig litt mindre sex når man får en unge :P hadde i hvertfall en god del mer før storebror ble født :P

har også hørt at visst man får jente, så har mannen liten tiss og motsatt visst man får gutter. pga jentesædcellene lever lengre, og kan ergo svømme lengre :P

så da er vel mannen min sin ganske gjennomsnittlig :D

har også hørt at menn som er gode elskere lager jenter :D

mye teorier på gutt/jente spørsmålet, men i bunn og grunn så er det ett lykketreff å bare bli gravid, å en veldig stor tilfeldighet hvilket kjønn det blir.

Drit i va venninna di sier, hun er sikkert bare sjalu fordi du har jenter :D

Skrevet

Vi har en av hver så her går det tydeligvis litt opp og ned med den saken :D

Skrevet

Haha.. Menn med liten tiss får jenter?

Må jeg fortelle mannen når han kommer hjem fra fotball ;-)

Skrevet

Stemmer dårlig her, da skulle ihvertfall gutten min vært jente og jenta mi vært gutt :) Rein tilfeldighet tror jeg.

Skrevet

He,he. Da har tissen til mannen min krympet og forlenget seg noen ganger, for vi har tre, og de er ikke bare av samme kjønn...Men det med sex litt før eggløsning=jente tror jeg litt på, stemmer for oss iallefall:)

Skrevet

Hun er vel redd noen skal tro at hun har lite sex, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...