Gjest Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 I en regresjonsutskrift fra SPSS, hva forteller t-verdien oss? Hjelp meg før jeg spiser boka mi..
Lea Laus Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Jeg må bare si at jeg er så glad jeg er ferdig med SPSS!! Aner ikke svaret på spørsmålet ditt, har fortrengt ALT :-)
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Trist å fortrenge noe som faktisk er nyttig. Hva jobber du med?
Emilie05&Sofie07 Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 hmmm... du vet du må kunne litt teori for å tolke spss... t-verdien er svaret på t-test, dvs signifikansanalyse... bak de tallene pleier det å stå 1 eller 2 stjerner (*) og under forklaring (f.eks. at en stjerne er sign på 0.05level)
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Joda, jeg leser SPSS for harde livet, men står fast noen ganger i mitt eget hode. Trodde t var testobservatoren som sa noe om hvorvidt vi skulle forkaste nullhypotesen eller ikke. Jeg bare visste ikke hvor høy/lav den må være for å forkaste H0.
Emilie05&Sofie07 Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har ikke spss på denne maskina, så kan ikke sjekke... men du fant de stjernene??? ikke tenk så mye på t-verdien (det finnes tabeller for å sjekke verdiene, eller fantes da...) nå forteller spss alt:) man pleier å oppgi t-verdien og om den er signifikant (på 5 eller 1-level) -alt det skal stå i spss utskriftet, så du trenger ikke å vite noe:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå