Gå til innhold

Er syltetøy usunt pålegg for barn 1 år???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Småen 1 år fikk smake en liten bit av skiven min med syltetøy, dette falt i smak og ville ikke ha annet etter det..

Så jeg lurer på om dere gir slikt pålegg til de små? Eller finnes der syltetøy uten sukker, litt sunnere variant som er ok, evt hvilket? :)

Hilsen hønemor :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syltetøy er jo stort sett smekk fullt av sukker, og er dermed usunt for de fleste, enten de er ettåringer eller deres mor.

Det finnes syltetøy med mindre sukker. Moralen er uansett at av og til er fint & flott, hele tiden er mindre greit.

Skrevet

Det er jo et usunt pålegg både for en på 30 år og en på 1 år.

Jeg gir godt syltetøy en gang innimellom, på lik linje med alt annet pålegg (bortsett fra varianter av sjokoladepålegg).

Skrevet

Syltetøy er proppet med sukker,men det finnes noen typer uten de ville sukkermengdene.

Du kan også kjøpe bær og "røre" de hjemme. Da bestemmer du jo sukkerinnholdet selv.

Jeg er ikke fanatiker altså,men om ikke småen vil ha noe annet syns tom jeg det kanskje blir litt mye sukker

Skrevet

Hei, takk for svar alle mann :)

Han har kun fått en bit den ene gangen, men da ville han ikke ha mer av skiven sin i det måltidet :)

Men dagen etterpå var leverpostei pop igjen :)

Skal kjøpe et syltetøy uten så mye sukker å ha av og til, i små mengder skader visst ikke :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...