Gå til innhold

Kontakter man lege, evt. når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk diarè og oppkast på lørdag. Fikk i han en del væske, men ingen mat. Kastet opp siste gang lørdag kveld.

Søndag ingen diarè eller oppkast. Men han ville ikke spise noe (1 mariekjeks og 2 ts. grøt).

I dag våknet han frisk og raskt. Sa fort at han ikke hadde vondt i magen i dag. Men han skulle jo være hjemme fra bhg. da. Smurte en skive til han, han spisre 2 biter. Så kom det voldsom diarè igjen.

Så i dag etter dette har han bare spist en halv vaffel. Han har vært veldig slapp i dag. Men ingen feber. Men ligger mye i sofan og sover.

Han drikker jo bra. Men han har ikke så mye å ta av fra før, så det bekymrer meg..

Hvor lenge lan sånn diarè/matnekt pågå hos små barn uten at man kontakter lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er han da? de viktiste er jo væske, men jeg ville kanskje ha ringt lege og bare rådført meg i allefall...

Skrevet

Det glemte jeg jo å skrive ja.. Han er 3 år gammel.

Takk for svar.

Skrevet

Dytter litt jeg..

Hvor lenge ville dere sett situasjonen an? Vi har ikke hatt omgangssyke før, så jeg vet ikke hvor lenge slikt kan pågå.. Eller komme og gå som her.

Skrevet

Så lenge han hvertfall får i seg masse drikke, så er det ikke noe hast.

Sånne ting kan gjerne vare opp til en uke.

Det er vel dehydrering som er værst med de små, noe han da sikkert ikke blir, så lenge han drikker.

Sønnen min på 2,5 år hadde det også sånn for noen mnd siden.. gikk helt fint etter noen dager :)

Skrevet

Så lenge han drikker godt, vil du antagelig bare få beskjed om å se det an. Hadde drøya til fredag, og da dratt til lege om allmentilstanden fortsatt var laber.

Er du bekymret, skal du selvsagt forhøre deg med helsepersonell fremfor her.

Skrevet

Takk for svarene!

Ser om han er like slapp i morgen da. Er bare så uvant å se han sånn, syns så synd på han.. Men han spiser vel kanskje godt når han først får matlyst igjen! Må mase på han for at han skal drikke også, men han drikker hvertfall litt når jeg "maser" på han.

Husker bare når jeg var liten, så ble jeg syk. Jeg turte ikke spise etterpå, å utviklet nesten en spiseforstyrrelse. Men jeg var jo noen år eldre enn han da.

Skrevet

Prøv gjerne med cola uten kullsyre også.. kanskje også lettere å få han til å drikke da?

Funka hvertfall gull da min var syk.. kanskje fordi han nesten aldri får brus ellers? ;)

Skrevet

Sønnen min er heller ikke særlig på brus, han drikker bon aqua da, for han er det brus :o)

Men kjøpte cola til han i helgen, men han ville ikke ha det. Så har kjøpt blåbærsaft til han i dag.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...