h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Ser at det er mange flinke der ute... Jeg selv var litt sløv forrige uke på treningsfronten. Var ute på 2 lange gåturer, og en corebartrening på fredagen.... Var veldig flink på matfronten, og greide å gå ned 2 kg forrige uke....håper denne uken blir like bra Starten mandagen med corebartrening på treningssenteret. Var lite fristende å ut å gå, når det snødde store krokkodiller....
flypapir Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Så flink du er som hvertfall har trent litt! Her var vi bortreist nesten hele forrige uke, så det ble lite med trening. Var alene med ungene og det igrunn all energi. Telte heller ikke kcal, slik jeg pleier, men tok det på øyemål. Tror ikke jeg har gått opp noe i vekt, men tror heller ikke jeg har gått ned noe. Men pytt, pytt! Nå er det ny uke og nye muligheter! Jeg har nettopp fått den 30 days shred filmen med hun fra The Biggest Looser, så i kveld har jeg (og mannen) hatt en treningsøkt på stuegulvet her! Veldig moro å være to om den biten! Lykke til med vektnedgangen jenter, dette skal vi jo klare helt strålende! ....og dersom det går rett i dass en dag kan man alltid starte med ny giv dagen etter!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er med enda. Går smått men senn.. Håper å gå litt mer ned denne uka.. Passer meg i forhold til mat. Spiser ikke snop lenger i ukedager, og det er ett STOOORT framskritt for meg å være. Tar små skritt om gangen, da dette er en livstilendring, ikke bare en slankekur.. Lykke til med veiing og spising og trim denne uken:) Mitt tips denne uken: spis grønt og frukt gjennom hele dagen!!!
flypapir Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Så flink du er som har klart å kutte ut snop gla*jenta, det er jo supert! Er så sant det du sier, at dette skal være en livsstilendring og ikke bare midlertidig. Jeg har en tendens til å bli litt vel engasjert når jeg først går inn for noe, men så dabber det av etterhvert. Håper virkelig vi klarer å holde på dette sunne livet vi nå lever.... Her er dagens lille treningsøkt fullført, etterpå skal vi ut og gå en tur før jeg må jobbe litt. Satser på å gå en liten (lang?) tur på jobb også. Alltid noen pasienter som blir glade da.. Vekten viste forøvrig -0,1kg denne uken. Ikke den store nedgangen akkurat. Litt skuff, men satser på bedre resultat neste uke
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er flink til å holde meg borte fra godteri, snacks osv, men er ikke så flink til å bevege meg. Vi har vært på stranden idag faktisk, så da ble det jo litt gåing. Skal svømme imorgen, skal faktisk ta meg råd for nå kan det bli lite framover da bf ikke kan passe barna noen fredager. (Jeg må ha dagmamma i tillegg så blir fort dyrt) Men 2 uker til barna begynner i bhg og da skal jeg prøve å svømme 2 ganger i uka. Alt hjelper. Må også prøve å huske å spise litt mindre. Men sånn spise bare sunt, aldri syltetøy på skiva ol, den sitter langt inne =/
Ranveig R Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Eg er i alle fall alt for glad i mat/snacks til å kutte ut slikt. Så her blir det heller aukt aktivitet ) Men eg begrenser sjølvsagt godis til helga (som regel...). 3 timars fjelltur på laurdag, 45 minutts fjelltur i dag (http://www.mosjon.com/nor/Fylker/Hordaland/Fjell-Turoeyvarden#), Den i dag var akkurat passe tur for eldste, han hoppa over dammar og ned frå store steinar, klatra oppover berget og var heilt i 100 - og nådde opp til varden (som er stor, ca 5 meter høg) først for å rekke fram til sjørøvarskatten Lille sat i bæresele (= større kaloriforbruk for meg!) det meste av vegen, ho har problem med å takle ulendt terreng, men satsar på at Turøyvarden skal bli "vår" plass, for å lære ungane litt turgåing. Har ein idé om minst ein gong i veka, no utover våren/sommaren, så får vi sjå korleis det går. Og så fekk eg og 30 days shred-dvd'en i posten i går, så i går kveld og i dag tidleg har eg trent så svetten rann. Og har vondt i HEILE meg, og har store problem med å sette meg/reise meg opp. Lårene er totalt gelé! Har ikkje hatt fast veiedag, men i dag er eg i alle fall 0,3 kg lettare enn i forrige veke ein gong.
flypapir Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Hehe, Ranveig, den filmen har jeg også begynt å trene etter! 3.dagen idag og jeg er helt ødelagt i lårene. Får virkelig håpe det går seg til etterhvert, for nå går jeg bare under kallenavnet Pysa her hjemme (må jo klage litt)..
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 hehe, hva er dette slags video?? Anbefales? Hvor lang tid tar hver treningsøkt ¨med videoen? Og må du ha hjelpemidler som ball eller noe??
Ranveig R Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 http://www.amazon.co.uk/Jillian-Michaels-Day-Shred-DVD/dp/B002RNOS2Y/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1273602189&sr=8-1 Kvar treningsøkt er ca 25 minutt (eit par minutt oppvarming, 18 minutt hardtrening etter sirkeltreningprinsipp, eit par minutt tøying). Det er tre levels, du følger kvart level i 10 dagar. Level 2 er tyngre enn level 1, level 3 er tyngre enn level 2. Du treng eit sett med handvekter, eg har 1 kg men kjenner det er for lett. Burde sikkert hatt 2kg eller ev. 1,5. Kan og vere greitt å ha treningsmatte, men det har ikkje eg råd til å kjøpe no.
Ranveig R Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Dvd'en kosta meg ca 65 kr inkl. frakt, og det tok halvanna veke før eg fekk den.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. mai 2010 Så heldig du er Ranveig, som allerede nå, kan begynne å ta fjellturer... Her må vi nok vente 1 mnd til...minst... Men vurderer sterk å ta en topptur i morgen....men det blir iallefall med ski på beina, siden alle fjelltoppene her, ennå er dekt med masse snø Men gleder meg til å begynne å nyte fjellet... Har som mål i sommeren, og ta løypa :rett-til-topps, som den heter.... http://rett-til-topps.com/
Ranveig R Skrevet 12. mai 2010 #12 Skrevet 12. mai 2010 Hehe, ja det er ein av fordelane ved å bu ved (i?) havet ) Såg litt tøff ut den rett-til-topps'en din, trur neppe eg skal ta den turen. Men kanskje om nokre år når eg har blitt veldig flink kan eg gå 7-fjellsturen (eller 3-4-fjellsturen som er pinglevarianten). Her er heldigvis mange toppar å klatre opp på, for alle slags folk og aldre ) Dagens er vel noko slikt som 74 m.o.h. men eg trur neppe ein finn spesielt bedre utsikt nokre hundre meter lenger opp... Flaks for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå