Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Snakk om max uflaks. I dag så har jenta her kastet opp, og jeg skal ha eksamen i morgen. Føler meg helt for jævlig, for de siste fjorten dagene har kollokviegruppen min ikke gjort annet enn å lese. Føler at dette er noe jeg kan, og kommer til å gjøre det bra. Så kaster hun altså opp! Jeg er ikke herfra, og alle mine venner er mennesker jeg har møtt da jeg startet på skolen. De som jobber i barnehagen, de jobber der. Ingen som har halve stillinger. Hva gjør man? Eksamen er i morgen. Skal man ringe en lege i morgen tidlig eller i kveld? *Frustret*
Maskrose Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Ikke sykemelding, men du får legeerklæring. Ring skolen på eksamensdagen og forklar situasjonen. Send inn legeerklæringen innen fristen, og de plikter å sette opp ny eksamen for deg. Men du må vanligvis vente minst et halvt år.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Du kan jo uansett ikke bli sykemeldt - DU er ikke syk. Hvis legen skriver ut sykemelding så bryter vel han loven. Om du har "sykt barn-dager" å gå på ved eksamen, aner jeg ikke. Kanskje hvis du har legeerklæring på at barnet er sykt? Virkelig ingen, ingen du kjenner som har fri? Ikke en nabo eller noen du kan spørre pent om en tjeneste? Ring bhg. Hvis hun bare har spydd en gang i dag (kan jo være et rusk i halsen det, hvem vet...) kanskje de kan ordne noe? Det er lov å spørre. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå