Gå til innhold

Nå begynner jeg å hate kveldene... det er jo klin umulig å få lagt småen:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare 7uker så jeg burde vel ikke bli så frustrert,men nå begynner jeg å bli sliten altså!!

På dagtid er alt greit, spiser og sover som han skal. Så kommer kvelden... har fra dag en prøvd å få til en god kveldsrutine; pysj på, amming, så sengen. I begynnelsen gikk detet fint, han var jo så liten at han sovnet uansett. Nå derimot er det et mareritt å få lagt han i sengen. Vræler bare vi legger han ned. Han skal ammes og bysses i søvn og vi bruker minst tre timer hver kveld på å få han til å sovne. Han har, såvidt vi kan se, ingen smerter, er ikke sulten eller andre ting som plager han. Han vil bare ikke ligge i sengen!

Om natten går det forresten helt fint, når jeg har ammet han sovner han med en gang alene i sengen..

Noen som har gode råd å komme med? (Vi har varmepute i sengen så den er god og varm når vi legger han ned..det er lunt og godt rundt hodet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen. Ingen av mine ville ligge i sengen når de var så små. Gikk heldigvis bedre etterhvert:-)

Skrevet

Her vil det heller ikke soves i senga så jeg legger henne i vognbaggen, og setter vognbaggen oppi senga, og hun sovner som en stein :=)

Skrevet

Han er rett og slett for liten. Man kan ikke forvente at så små skal legges ned og finne roen så tidlig på kveld.

Skjønner ikke at du gidder å stresse med det en gang. Du skriver jo at du er sliten av det allerede, så hvorfor ikke ta en pause når det ikke nytter allikevel? Benytt heller kvelden til kos sammen med den lille, kanskje det er nærhet til mamma/pappa han trenger. Prøv igjen når han er passert 3 mnd. Da er han bedre i stand til å skille natt og dag.

Her var det fånyttes med rutiner før 5 mnd. Fortsøkteved 2, 5 mnd, men fant fort ut at det bare varå glemme. Forsøkte igjen en mnd senere, fortsatt ingen suksess, det gikk heller ikke særlig bra ved 4 mnd, menvi begynte så smått allikevel, men kunne glemme at han fant roen før kl 22. Fram mot 5 mnd forskjøv vi leggetiden gradvis. Slik at han ettehvert kunne legges 19.30-20.

Så slapp av du, og kos deg med babyen din. Før du vet ordet av det har han ikke tid til å kose, og da vil du nok savne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...