Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kom hjem i går etter min første ivf runde på UNN.

I og med at dette var mitt første forsøk var jeg fryktelig spent, og hadde masse forventninger. Jeg syns damene der tok veldig godt vare på meg. Jeg var fryktelig, å da mener jeg FRYKTELIG, redd for uttaket. Dette tok de hensyn til, og hentet inn en ekstra person som bare skulle stå å prate med meg, og ta vare på meg underveis.

Legen vår sendte henvisningen til UNN i slutten av januar. Fikk brev etter tre uker om at søknaden var mottatt, og at det var ca en mnds behandlingstid på denne. Midt i Mars fikk jeg brev om at vi var tatt inn, og at jeg slulle ringe inn ved første mens. Det sto også at selv om man ringte inn var det ikke sikkert man kom med i den første puljen med pasienter.

Jeg fikk mensen en uke etter, ringte inn og kom heldigvis med på første runde. Første tur opp dit på forsamtale og UL var etter jeg hadde startet på nesesprayen. Et par dager for sprøytestart, og en uke før jeg måtte reise dit for å være der i nesten to uker.

Jeg hadde flere telefonsamtaler med de i forkant, og alle er superhyggelige og hjelpsomme.

UNN er vel blandt de som har kortes ventetid på IVF-behandling. Men så er det jo den hersens sommerferien da, som kan gjøre ventetiden litt ekstra lang. Dere er sikkert i gang i aug/sept.

Ang alder vet jeg ikke hvordan UNN stiller seg. Har hørt at noen praktiserer med at pasienter under 25 må vike for de som er eldre dersom det er litt kamp om plassene. Men skulle tro at dere blir tatt inn ganske fort i.om at de ikke har så lang venteliste.

Lykke til!

Jeg krysser fingrene for at dere slipper å vente så alt for lenge!!!!

Først må jeg bare få si takk for at du har tatt deg så god tid til å svare meg. Du har gitt meg svar på det jeg trengte å vite:) Søknaden ble sendt i går, så da får vi vell kanskje beskjed om en mnd. tid om vi får komme inn til forsamtale. Er veldig spent på det som skjer framover, endelig føler jeg at noe skjer.

Krysser fingrene for dere også:)!!

Min første datter (nå tre år) kom på UNN etter to forsøk. Har hatt et mislykket ferskt forsøk og et mislykket fryseforsøk på Aleris. Nå har jeg tatt positiv test i dag etter tre nye forsøk på UNN. Takkk UNN!! :) PS! Dette var et fryseforsøk:) Utrolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...