Gå til innhold

Tvillinger som nr 4 (dvs 4 og 5)!

vilja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer så mye med tvillinger på vei! Jeg er i en lignende situasjon :) Det blir 4 barn på 3 år her da :) Har tvillinger på 3 år og venter nye tvillinger i august, så jeg trenger også noen beroligende el avskrekkende historier :P Jeg kan ihvertfall berolige deg med at tvillinger er ikke SÅ travelt som mange tror. Det er ikke dobbelt så mye arbeid, men selvfølgelig litt ekstra da. Det blir selvfølgelig travelt den første tiden, men etterhvert har de mye selskap i hverandre og blir ikke fullt så avhengig av oppmerksomhet som de som kommer alene kan ha. Innøv gode rutiner med en gang og ikke velg enkle løsninger som kan være vonde å avvenne ;) Håper det hjelper littegrann ihvertfall ;)

Godt å høre. Men når vi trodde vi var i mål på tre må jeg innrømme at to til høres veldig heftig ut, men selvfølgelig veldig gledelig også! Vi får også våre fire yngste på drøyt tre år.

Kan ellers berolige deg med at jeg kjenner et par med to par tvillinger med samme aldersforskjell som dere. Heftig i starten, men det vet du jo alt om, men etter hvert er det jo helt suverent at alle kan være med på aktiviteter sammen fordi aldersspredningen ikke er så stor. Tror vi får litt mer utfordring der, men vi får finne på noe som gir rom for flere.

Hvilket kjønn har du så langt og på vei? Må ellers si at jeg bruker en del krefter på å tenke på behov for større plass og bil og sånne ting, men det er jo bare praktiske småting da, i det helt store bildet.

Ja, plassmangel blir som regel et problem når en har mer enn tre barn. Vi kjøpte oss hus og bil i fjor. Huset er heldigvis stort, men bilen måtte vi bytte ut igjen ;)

Den lille aldersforskjellen vil selvfølgelig være et pluss når barna blir eldre ja ;) Å tenk alle de bursdagsselskapene og foreldremøtene vi sparer oss i forhold til dem som får en i gangen? :P

Jeg er 27 uker på vei i dag og venter gutt og jente ;) Har to gutter fra før så jeg ble veeeldig glad for en jente nå :)

Har en spennende tid i møte da, fikk akkurat vite at livmorhalsen min har minket med over to cm på to uker :S Fødte 8 uker for tidlig sist og er livredd for at de skal komme for tidlig igjen. Det gikk heldigvis bra med de to første, bortsett fra litt astmatendenser og at begge bruker briller..men det er ikke sikkert vi er like heldige om det skjer igjen. Så vi krysser fingre og tær på at de holder seg der inne noen uker til enda ;)

Er du kommet langt nå? Vet du kjønn?

• 1 måned senere...

Vi har tre gutter og venter nå tvillinger som nr 4 og 5 -fullstendig uplanlagt..

Veldig spent men mest i fht hvilkne bil vi skal velge. De fleste 7 seterne er jo for dem som bare iblant vil ha alle 7 setene i bruk, ikke for dem som konstant skal bruke den bakerste raden og ;-)

Huset er stort nok heldigvis.

Vi er nesten 13 uker på vei :-)

Vi har en syvseter som for så vidt godt kan brukes hele tiden (ford galaxy) men i den perioden hvor vi skal ha tre bakovervendte seter blir det vel litt kronglete å komme inn bak, men tror det skal løse seg ved å vippe frem sete med bare base i. Vi kjøpte også bil (fordi vi hadde fått så stor familie..) før de to siste dukket opp.

Den er veldig romslig og vi er veldig fornøyde og tenker den duger i de fleste tilfeller, men på ferie må vi nok ha med henger (i den perioden hvor det er tvillingvogn og enkeltvogn og reisesenger og ikke så helt lite alminnelig bagasje heller..)

Vi har en jente og to gutter. Vet foreløpig ikke kjønn på tvillingene, men hadde vært veldig hyggelig med en jente til. Hvordan er det med deres Wendela? Jeg er 16 uker nå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...