Gå til innhold

hvorfor blir jeg så tjukk...

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke, jeg prøver så godt jeg kan å spise sunt og trene, men hvorfor går jeg ikke ned i vekt? går ikke opp veldig mye, men ser at jeg har gått opp litt.. og målet er ned!

På en vanlig dag spiser jeg

to knekkebrød, banan, frokostblanding, middag foreksempel en potet, kyllingfilet og grønnsaker, litt frukt på kvelden. Også drikker jeg mye vann.

Jeg trener 3 ganger i uken, da sykler jeg 30 min og har 30 min styrketrening etter det.

hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141838644-hvorfor-blir-jeg-s%C3%A5-tjukk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å telle kalorier i hva du spiser og da mener jeg alt du spiser? Desverre er det inn ut prinsippet som gjelder. Du må spise mindre enn hva forbrenner. Og før jeg tok en 2-3 ukers runde hvor jeg regnet absolutt alt jeg spiste så gjorde jeg mye feil. Mange småting som man tror er greie som inneholder utrolig mye kalorier! Juice, frukt, olje, sukker, sauser osv. Etter at jeg ble litt mer bevisst på hva er farlig og ikke farlig så har jeg holdt meg slank.

Jeg anbefaler en prøve runde mest for å lære hva du skal være obs på. http://www.calorieking.com/software/ckdietdiarywin.php har gratis 7 dager prøve på et program som var kjempebra. Der kan du lett legge inn hvor mye du trener og spiser. Desverre er det bare amerikanske matvarer der men du kan legge inn dine egen (matportalen har mye info) og ofte finne lignende ting.

Lykke til!

Annonse

Somebody.no har masse norske matvarer.

Fungerer veldig bra! Da kan du plukke hvor mye du spiser av hvert måltid, hvilket merke det er osv. Masse lagt inn

Eks frokost: To brødskiver *merke*, to ss leverpostei *merke*, 2dl lettmelk *merke*, en banan *str stor medium eller liten*.

Funker her, man blir litt mer obs ;)

Lure svar om kalorisjekk.

Maten er nok det viktigste.

Men jeg synes du trener for kort på sykkel. Du bør sykle minst en time.

Du har jo nesten ikke rukket å varme opp før det er slutt.

Trener du ute eller inne?

Det er lettere å sykle lenge uten å kjede seg ute.

Har du pulsbelte? Da kan du passe på at du faktisk tar i.

Pulsbelte er motiverende og smart. Det synes jeg du skal unne deg :)

Også musikk på øra.

Da kan du sikkert holde på en stund når du har gjort det noen ganger og plutselig brenner du 600 kcal gangen.

For meg høres det også ut som du spiser litt for lite..... Når du er gravid så er kroppen ekstra vaksom for å få nok energi til babyn - dette kan gjøre at når den ikke får nok energi så går den i sparebluss(du går ned i forbrenning).

Flott at du får til å trene så mye : ) Vil tro at om du legger til en eller to små måltider så vil du få mer ut av treningen samtidig som du vil må bedre - og begrense en vektoppgang.

Det er heller ikke lurt å ikke kun gå etter vekten uten hvordan du føler deg - når du trener så strammer du opp kroppen og får en bedre helse - vekten er kun et tall som bare du selv ser.... ; )

Jeg opplever også Grete Roedes vektklubben.no som veldig bra. Den er gratis og her kan du få mange gode tips.

Lykke til videre! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...