Gå til innhold

"urolige bein"

nr 2 har nå gutt og jente !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som husker eller vet noe om hva som kan hjelpe mot urolige bein ? - søvnløse nattetimer kan man fort bli lei av...

Takker for svar :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff.. dette vet jeg alt om.. er plaget med urolige eller rastløse bein til vanlig, og det har blitt mye verre etter jeg ble gravid!!

Det pleier å hjelpe å ta et tilskudd av kalsium og magnesium.. du får kjøpt noe som heter KALMAG (eller noe i den duren) på helsekost.. :)

jeg synes også det hjelper med fotmassasje/leggmassasje - selv om samboer etter hvert tror jeg bare "finner på" denne tilstanden for å ha en unnskyldning for å få massasje :)

Å gå en tur på kveldstid hjelper også!!

Skrevet

Plages med det samme. Har "urolige fingre" også hehe :)

Kjerringrådet jeg har hørt er å knyte en rød ulltråd rundt hver fot. Har selv prøvd det, mens syns ikke det virket noe serlig. Men kanskje du syns det er verdt å prøve. Er i hvertfall utrolig slitsomt.

God bedring :)

Skrevet

rød ulltråd og helsekosttabletter fra imorgen :-D Takk for tips !!

Skrevet

legg en stålkniv under madrassen din om natten;-) Ett kjerringråd jeg har hørt:P

Jeg prøvde det i forrige sv.skap (var kjempe plaget med det da....) og jeg synest faktisk d hjalp, av en eller annen merkelig grunn:P Kanskje d var psykisk...;) Men er jo verdt å prøve! ;-)

Skrevet

"godt" å høre at det ikke bare er meg.. heldigvis får eg det mest på dagen. kan minnes om vokseverk i knærene hos meg

Skrevet

Skyldes visst ofte mangel på noe. Selv var jeg kjempe plaget av det en lang stund før jeg fant ut at jeg hadde jernmangel. Etter et par uker med jerntilskudd er jeg kvitt problemet:)

Skrevet

Sånn akutt hjelper det å tøye ut leggmuskulaturen. Ellers blir jeg alltid verre de dagene jeg har stått og gått mye. Hjelper absolutt å ta pauser i løpet av dagen der jeg sitter med beina litt høyt.

Skrevet

Jeg bruker å ta en ulltråd rundt hver fot når det strater. Har fungert sålangt!! (har iallefall sovnet da).

Har hørt at å drikke Farris på kvelden også skal hjelpe, har noe med saltet i den å gjøre! Men har ikke prøvd det selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...