August gull Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Jeg ammer han et par ganger i døgnet, ikke så veldig interessert. Morsmelkerstattning vil han ikke ha, prøver og prøver, men gir snart opp. Nå tenker jeg egentlig at det ikke er så lenge til han kan få vanlig melk? Men viss han streiker helt med puppen da? Han drikker rikelig med vann. 2 grøtmåltid iløpet av dagen, og de er det vel melkepulver i... Må man vente til 12 mnd før man begynner tilvenntin til vanlig melk? Det blir sikkert en lang prosess det også..
Gjest ->>- Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Det anbefales ikke at barn får melk som drikke før de er et år. Du kan forsøke ulike merker morsmelkerstatning, smaken kan være ganske forskjellig. Ellers er det jo ikke noen krise om han får i seg kalsium via f.eks grøtblandinger og etter hvert melkeprodukter i mat (yoghurt, ost, sauser etc er ok fra ti måneder), og bruker vann som tørstedrikk.
MammanTilEmma❤ Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 jeg kuttet ut puppen helt på dagtid til å begynne med, da tok hun flaske med mme til slutt:-) hun strittet litt imot den første tiden, men nå går det kjempebra:)) koser seg som bare det, å jeg er helt ferdig med å amme.. hun er 8 mnd;)) får 3 flasker med mme: etter duppen på dagtid (11-12 tiden) 200ml før hun legger seg (19.30.20.00) 200ml natta/morgen (3-6) 135ml Hun får vann ellers ved måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå