Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha lest en gang at de som er gravide med jenter ofte fikk mer uren hud enn de som er gravide med gutter. Aner jo ikke om det er noe i det i det hele tatt, men er jo lit nysgjerrig siden jeg merker veldig forskjell på huden min denne gangen i forhold til sist da jeg fikk en gutt :)

Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk uren hud i ansiktet, på ryggen og bringa. Spydde som bare f... også fra uke 3. Fikk jente:) Nå er jeg 5+1 og merker nesten ikke noe. Ikke uren hud, kvalm eller noe. Eller jo, jeg er veldig trøtt og sliten.

Skrevet

Hmm kanskje det blir gutt på deg ;p Hehe. Moro å se sånne myter da, om det faktisk er noe i det lissom. Termin ca likt vi da. Jeg er 4+5

Skrevet

Leste at om ein har sex ofte, er det større sjans for å få jente, sidan antal sædceller er færre, og det er mindre sjans at nokon kjem fram, for det favoriserer jentecellene som er sterkare...? Eller noko...

Og at om ein ikkje har sex etter tre dagar før eggløysing, er det større sjans for å få jente sidan ingen guttesærceller varer så lenge...

Stod riktignok at det var lite empirisk grunnlag for det, men det er jo litt moro å spekulere. Nokon som har erfaringar her?

Skrevet

Ja det er vel sånn at gutte spermiene er raskere, mens jente spermiene er sterkere, Derfor er vel sjansen større for å få jente dersom man har sex en go stund før e.l da guttespermiene mest sannsynlig har dødd. Men ingen regel uten unntak her heller sikkert :)

Skrevet

Står i ei bok jeg har at gutte-sædceller er raskere, så man skal ha sex samme dag som eggløsningen, for gutte-sædcellene vil komme raskere fram enn jente-sædcellene.

Mens jente-sædcellene lever lengere, så sex 2-3 dager før eggløsningen kan det resultere i en jente.

Skrevet

Slike kjerringråd må man ta med en klype salt selvfølgelig. Jeg tror ikke på dem, men gøy underholdning. Når folk svarer på slike spørsmål, så ser man at det er like mange med f.eks uren hud i svangerskapet som får gutt som de som får jente. Sånn ca. ihvertfall.

Jeg fikk jente sist, og har aldri hatt så fin hud som jeg hadde i forrige svangerskap. Jeg følte nærmest at huden glødet ;)

Skrevet

Det med hyppigheten på sexlivet og hva slag kjønn det blir har i hovedsak med hvor ofte mannen får tømt seg. Hvis det har gått lang tid før han har fått tømt seg, vil sjansen være større for å få jente sies det, siden jentesædcellene lever lengre enn guttesædcellene. ;)

Skrevet

Med nr 1 hadde jeg kjempefint hår og kjempefin hud - det var en gutt ;)

Med nr 2 hadde jeg PYTON hår og uren hud - det var en jente ;)

Nå er jeg gravid med nr 3 og har pyton hår og uren hud igjen - magefølelsen sier jente.

Skrevet

Jeg hadde forresten sex på selve el-dagen både denne gangen og sist ;) Ble jente sist og tror det blir jente nå :) Gutten ble til midt i syklusen, faktisk under menstruasjon ;)

Skrevet

Twiligt - <3<3<3 : Blir spennende å høre etterhvert hva du får da (his dere skal vite det? ) Jeg og har en følelse på jente, og har den værste huden jeg noen gang har vær borti. Spennende :)

Skrevet

Fakta er jo at det er pappaen som bestemmer kjønnet og mammaen bestemmer antallet! :) Så det er opp til pappa hva "han vil gi" :)

Dette gjelder jo med alle dyr/mennesker :)

Skrevet

Oss 2+1=4; Ja, vi skal vite kjønn denne gangen også ;) Blir spennende å se :) Skal du/dere vite kjønn? :)

Skrevet

Jeg har egentlig hatt ganske uren hud i begge tidligere sv skap- det var gutter. Men da mer "knottrer", ikke de store stygge kvisene, og den blanke huden. Denne gangen er det akkurat slik, kviser og fet hud. Vet ikke hva vi får enda.. Je anbefaler hudpleie med fruktsyrer, jeg går en gang i uke og har hatt enorm bedring siste måneden. Så det anbefales på det sterkeste:)

Skrevet

twilight- <3<3<3 jeg må nok vite på ultralyd, men jeg er en av de som var på 3d forrige gang og fikk vite feil kjønn, så jeg klarer nok ikke helt stole på det uansett hva jeg får beskjed om :)

Skrevet

Jeg fikk jente sist, men hadde ikke uten hud. Fikk fin farge i kinnene bare, og det har jeg fått nå også.

Var bare litt uvel sist i første trimester. Og ekstremt trøtt. Denne gangen er jeg konstant kvalm og uvel, men ikke fullt så trøtt som sist. Selv om jeg ikke tror så mye på sånne kjerringråd, så må jeg innrømme at jeg spekulerer litt i symptomer i forhold til forrige gang og kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...