Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Er en hverdag da om det har noe å si. Hva kan jeg servere ellers? Tenkte på frukt og is, i tillegg til stor sjokoladekake med dagens tema på. Å så ville gutten ha godtepose. Noen andre forslag? Er snakk om 5-års dag dette.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Hadde virkelig ikke satset på at alle hadde fått spist middag hjemme før de skal i bursdag så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Jeg vil tro at endel kommer nesten rett fra barnehagen klokka fem og ville servert varm mat. Det er ikke alle foreldre som rekker å lege middag før selskapet. Det trenger jo ikke være noe fantastiske greier.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Tror ikke vi hadde rukket det altså. Men dersom du hadde spesifisert det i invitasjonen, hadde han fått noe lettvint først
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Jeg hadde blitt veldig overssaket dersom du ikke serverte mat. Vi hadde aldri i verden rukket middag før en bursdag som starter kl 17
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Noen slutter på jobb kl 16, og da blir knapt om tid:-) Enten bør du spesifisere i invitasjonen, eller bare kjøre superlett servering; wienerpølser og brød, ketchup og sprøløk. Serviett til å holde i.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Hadde tatt det som en selvfølge at det ble servert pølser eller annet enkelt før kaker på en hverdag klokken 17.00. Vi måtte kommet direkte fra barnehagen og i selskap og da synes jeg ikke det passer å kun servere kaker og is. Selskapet er jo ikke ferdig før nesten sengetid....så det hadde vært grusomt lenge uten skikkelig mat.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har aldri vært i en barnebursdag hvor det ikke har blitt servert varm mat før kake / gele / godteri, så jeg ville synes det var veldig rart. Er jo bare å kjøpe et par pakker med wienerpølser, hive i en gryte med varmt vann, og servere med pølsebrød og ketchup. Eller steke noen grandiosa og fore barna med:) De er ikke kravstore, men mat må de jo ha....
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Jeg hadde tatt det som en selvfølge at det ble servert mat når bursdagen er klokken 17. Mange har ikke tid tilø å lage mat for så å¨levere i bursdag til klokken 5.
Gjest sug lut Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Du må ikke, men det enkleste av serveringa er alltid pølsene...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Sønnen min var i bursdag på en hverdag for 2 uker siden. Startet kl 17, og middag ble selvsagt servert. Vi hadde aldri rukket å få i gutten mat før bursdagen, bor 2 min unna bhg og jeg slutter på jobb kl 16... Servér mat du!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 JA, du må ha noe middag-aktig... er ikke mange som rekker å hente unger hjem fra barnehagen, lage middag, få i ungene mat, skifte til pentøy og frakte de i bursdag før 17. Synd det er stress nok å rekke bursdager på hverdager når jeg ikke skal rekke mat. De kan jo ikke gå helt fra lunsj i barnehagen til de er hjemme fra bursdag uten mat men bare kaker og snop. Nei, hiv i dem pølser, pizza, pannekaker e.l. Pannekaker kan du lage kvelden før og bare varme i microen evt.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 Aldri om folk har rukket å spise så tidlig på en hverdag. I allefall ikke når de skal i bursdag. Forvent alltid at ingen har spist før festen og server som et minimum noen pølser.
solita 06 Skrevet 10. mai 2010 #15 Skrevet 10. mai 2010 JA, da må du servere mat synes jeg. Blir ellers et utrivelig selskap med halvtrøtte unger som kommer rett fra barnehagen og tipper over på bare søtmat... Pølser med lomper eller potetmos. Eller du kan hive masse potetbåter i langpanna og servere til. Legger du til matyoghurt som dipp, cherrytomater og agurkstaver- vips fullverdig middag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå