Ksenia & Anjem Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 hvorfor må man gå ut når han har falt i søvn i narkose? egentlig kan de jo gjøre hva de vil med han..??!! han er 2år gammel...jg vil være der sammen han hele tiden..kan godt jobbe noen pedofile på sykehuset og..hvem vet
Den heldige eier av ett barn Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Les innlegget ditt to ganger til, så skjønner du nok hvorfor du helst skal være på gangen.
Mammaen til Isak Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Kjære min tid..Han er jo i narkose, og du er bare i veien. Du får sitte rett utenfor, og de henter deg med en gang. Og de gangene jeg har vært på det, så er det aldri en person aleine sammen med barnet.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Å gud, hvordan kan du få sånne tanker i hodet?? Du vil jo ikke være langt unna. Ble litt sjokkert over tankeganger her.....
BlåBlå Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Er det ikke fryktelig slitsomt å krisemaksimere sånn ? Jeg må inrømme at de tankene hadde ikke falt meg inn engang, og jeg vil ikke anse meg som spesielt naiv....
Emil & Røra Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Huff jeg håper du får hjelp med problemene dine ! Klarer ikke forestille meg hva du kan innbille deg om andre settinger når du tror noen skal forgripe seg mot barnet ditt under en MR undersøkelse!!!!!!!!!
Mikitussa Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Det var noen forferdelige tanker, men uansett så trenger du ikke bekymre deg. Du får helt sikkert lov til å være i rommet utenfor og der er det vindu inn til den som ligger i MR-maskinen. Det er ingen personer inne i samme rom som den som blir undersøkt. De som sitter bak glassvinduet (der du antageligvis får være) sitter og følger med på bildene som kommer fra maskinene samtidig som de overvåker at den som blir undersøkt ligger rolig etc. Jeg fikk være med inn og stå ved siden av minstejenta mi når hun ble undersøkt, men da var hun 2 uker og jeg måtte være der for å roe henne ned hvis hun ble urolig. Hun var for liten og for svak til å få narkose. Uansett så var det ikke behagelig å være inne i det rommet for den MR maskinen lager veldig mange forskjellige høye lyder slik at man helst må ha høreklokker på. Som sagt så får du altså helt sikkert lov til å stå utenfor glassvinduet å se, så det er ingenting å bekymre seg for!!
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Hvilket sykehus var dette? Jeg er temmelig mye på rikshospitalet med min lillegutt.. og da han tok mr da han var 3 mnd gammel, fikk jeg ikke bli med. Men nå sist da han var 7 mnd da han igjen tok mr, så fikk jeg være med. sto rett ved siden av maskinen.. tok av meg alt metall, og sto å så på. Fikk hørselvern og alt..
Kamomille Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Om du får være med inn kommer helt ann på hva slags MR maskin han skal inn i - hva som skal undersøkes. Da poden tok MR av benet fikk jeg være med inn fordi de ikke ønsket å legge han i narkose. Dan lå da i en maskin hvor overkroppen og hodet han var utenfor selve maskinen. Skal de med hodet først, må små barn uansett legges i narkose.
Mikitussa Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Jenta mi tok MR av hodet da hun var 2 uker gammel. Hun var ikke i narkose og jeg fikk være inne i rommet. Kunne ikke ha høretelefoner for jeg måtte være beredt til å stryke henne hvis hun begynte å klynke eller ble urolig. Dette var i Stavanger på SUS for akkurat 2 år siden (hun ble 2 år igår :-) Det var myyye lyd og ingen god opplevelse, men det gikk veldig greit.
ariel78 Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Vi var med, stod ikke ved maskinen, men fikk venta inne i et hjørne..
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Da lillegutten vår tok MR da han var 3 mnd prøvde de uten narkose først.. han ble kjørt inn i en diger maskin..og jeg lå med hodet mitt ved bena hans og skulle trøste han i dette bråket.. Han klarte fint å bli tatt mr av der inne uten narkose. Men de fant jo ut dagen etterpå at de ville ta en ny mr for sikkerhets skyld..og denne gangen med narkose.. og det var da jeg ikke fikk bli med. Men jeg fikk jo da blitt med nå sist.. ikke noe problem.. og den maskinen var gigantisk stor..og visstnok ny hørte jeg. men hele gutten forsvant inn i den maskinen med hodet først..
Mage Mi Sa Jo Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 huff forstår at du er blitt bekymret hvis du som jeg så på det dr. Phil programmet som handlet om denne barnelegen i usa. som hadde forgrepet seg på over 100 barn mellom 3mnd og 13 år. han hadde til og med filmet og tatt bilder av overgrepene. men jeg tenker likevel at du må ta det med ro. på sykehus er ikke jeg vant til at det er en persom alene med barnet i de situasjonene vi foreldre bes gå ut. så det er altid en sykepleier/ barnepleier der i tilleg til den som utfører undersøkelsene. men det er riktig vi foreldre skal passe påvåre barn. og du kan høre om du kan få lov til å være der selvom de ikke mener det er nødvendig og de mener du er i veien. når det gjelder allmen lege så er min erfaring at de fleste undersøkelser videresendes til sykehus så legen undersøker ikke noe du ikke kan være med på. men bruk sunn fornuft og ikke krisemaksimer. uheldig å se et slikt programm rett før man skal følge lille skatten inn til slike undersøkelser. husk det er altid lov å spørre om hvorfor legen eller sykehus personell gjør som de gjør. er du redd for sexuelle overgrep kansje du skulle prate med noen om det, er ddet en grunn for at du tenker på dette og tenker du mye på dette?eller var det bare dette tv programet som satte en skrekk i deg. som det gjør med oss andre.
NormaJean Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Du HI, mener ikke å være frekk her. Men, skriver du dette i fullt alvor? At hvis du ikke er med på en MR undersøkelse så er det overhengende stor fare for at noen skal forgripe seg på barnet ditt? Hvor kommer denne forferdelige tilliten til helsepersonell fra? Og bruker du mye tid på å konstruere scenarioer som dette i hodet ditt? Jeg har sendt mange barn til MR og operasjoner og mye av grunnen til at foreldre (ofte) ikke får være med er at de reagerer veldig sterkt på at barnet blir lagt i narkose og er utrolig i veien når fokuset skal være på barnet. Har opplevd at mødre (og fedre) begynner å gråte, hyperventilere og oppføre seg irrasjonelt når de ser at barnet får anestesi. Dette har ført til at oppmerksomhet har måttet blitt brukt på å roe ned foreldre fremfor at det blir 100% fokus på barnet og undersøkelsen de skal igjennom. Og det er faktisk ganske ugunstig! Noen ganger så får foreldre være med inn: ved spesielle hensyn, forelderen har vært med på dette mange ganger før og vet hva som skjer osv. Men hva er å foretrekke, helsepersonell som vier 100% av oppmerksomheten til barnet ditt eller at man må potensiellt bruke mye tid og energi på å trøste en opprørt mamma? Og å tenke seg frem til at de kan gjøre hva de vil med barnet fordi du ikke er der? Tror du at en anestesisykepleier/lege, radiograf og evt andre går sammen om å tukle med ungen din? Huff, blir skikkelig trist på dine vegne, at ditt syn på verden er som det er! Å la seg påvirke så mye av media må være utrolig slitsomt!
Ksenia & Anjem Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 11. mai 2010 Jo jeg så DR PHIL!! fikk litt noiiia da..uff ://
Mom2Two Skrevet 11. mai 2010 #16 Skrevet 11. mai 2010 Du kødder nå, eller? Hvis ikke bør du få hjelp. Seriøst. Mer paranoid og hysterisk dame har jeg knapt sett. Til din informasjon er det aldri kun en tilstede på en MR-undersøkelse. Har sjelden hørt om gruppevoldtekter av barn i narkose på norske sykehus. Da må i så fall minst 2-3 personer som jobber med han være både pedofile og nekrofile.. Jeg vil si at risken er minimal. Gå og få hjelp. Du trenger det.
kokosyklus Skrevet 11. mai 2010 #17 Skrevet 11. mai 2010 Det er det rareste jeg har lest! om gutten skal være i narkose så er det ikke bare kirurg, men også en operasjonssykepleier OG en anestesilege tilstede! Legen vil ikke ha deg der frodi du er i veien, de blir ukonsentrerte av å ha foreldre tilstede og jobber mye mer effektivt enn når de har en mor som spør og graver, bekymrer seg etc. Ofte er det også slik at foreldrenes oppførsel skremmer vettet av ungen og at ungene ofte er mye roligere og lettere å kommunisere med alene:) Poenget er at opplevelsen skal være "positiv" eller minst mulig skremmende for barnet, ikke at mor skal ha det bra, selv om hun og skal ivaretas på best mulig måte.
Mom2Two Skrevet 11. mai 2010 #18 Skrevet 11. mai 2010 Og når jeg leser et slikt innlegg, så skjønner jeg kjempegodt at de ikke vil ha foreldrene tilstede..
kokosyklus Skrevet 11. mai 2010 #19 Skrevet 11. mai 2010 MR???? ha ha, nei nå... kjære HI, jeg tror du skal slappe av i sofa hjemme og la mormor eller pappa kjøre ungen til sykehuset. Det er ikek farlig med MR, hvordan får de tafset på en unge med tre-fire ansatte tilstede og med ungen liggende inni MR røret?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. mai 2010 #20 Skrevet 11. mai 2010 Bra du har fått noen fornuftige svar her, HI, for her var deg MANGE idiotiske svar. Hjelpe meg.... Er ikke godt å gå og være bekymret for sine barn, og da må det være lov å spørre uten å få slike lavmåle svar som du har fått her!! Klem
Emil & Røra Skrevet 11. mai 2010 #21 Skrevet 11. mai 2010 Det er stor forskjell på å bekymre seg for barnet sitt som skal gjennom en stor undersøkelse og å forestille seg at det skal bli utsatt for et seksuellt overgre på i en slik situasjon. Det siste vitner om realitetsbrist og er ganske bekymringsverdig spør du meg.
Ksenia & Anjem Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #22 Skrevet 11. mai 2010 Ja det er jammen ikke greit. Har ikke tenkt så mye på dette før, men ble veldig skremt av en DrPhil episode jeg så her om dagen. Var om en barnelege som hadde misbrukt hundrevis av barn. Ja det er selvsagt usannsynlig at noe slikt skulle skje meg, men man kan aldri vite. Og når de er så små så kan de ikke snakke for seg. Jeg synes fortsatt det er rart at foreldre ikke får være tilstede under en MR undersøkelse. Han kommer til å være i narkose, og da forstår jeg ikke hvorfor det er et problem. Skal spørre legene litt nærmere jeg om dette ikke er mulig;) Takk for alle gode svar. Velger å overse " de andre syke kommentarene om at jeg må være gal"
Emil & Røra Skrevet 11. mai 2010 #23 Skrevet 11. mai 2010 Du virket veldig paranoid så det er ikke rart at du får kommentarer. Men når du skriver nå virker det heller som om du har skrevet før du har tenkt. Håper du får det som du vil og at undersøkelsen går bra
NormaJean Skrevet 11. mai 2010 #24 Skrevet 11. mai 2010 men HI, det er stor forskjell på å utrykke generell bekymring for at barnet skal i narkose og skrive som du gjør i innlegget at personalet skal gå sammen om å misbruke barnet ditt!!! Det skjønner vel du også? Du kan jo ikke kreve å bli tatt på alvor med slike uttalelser. Som jeg skrev i ett annet svar, hovedgrunnen til at foreldre ikke skal være med er fordi fokus skal være på barnet, ikke en livredd hysterisk mamma! Men man lar jo foreldre være med noen ganger, men det er hvis vi vet det ikke vil utgjøre noen belastning og kan være hjelpsomt. Så i utgangspunktet er det ikke unormalt å ønske å være tilstede, men begrunnelsen du kommer med er gaaaanske langt fra normalen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå