Gå til innhold

Mannen prøver å slutte å røyke etter 18 år med avhengighet. Vil så gjerne oppmuntre ham. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke så veeeldig mye penger da, så kan liksom ikke sende ham på guttetur t london eller slike greier ehehe. Selv om jeg har hatt veldig lyst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har røkt i 15 år, og har lovet meg, og seg selv, å slutte før babyen kommer til verden. Dette pga økt fare for krybbedød mtp samsoving f.eks. samt generelt å lukte røyk i nærheten av en liten baby...

Han klarer fint å holde opp et par uker eller en mnd når alt går på skinner hjemme og på jobb, men begynner igjen hver gang det blir tungt på jobb eller hjemme... Dessverre har jeg vært mye dårlig, og han har i tillegg en konflikt gående med styret på jobben, så jeg forstår at det er tøft for ham...

I gode perioder, når han ikke røyker i det hele tatt er han super-aktiv i hagen, jobber med ved, klipper plen, beskjærer frukttrær osv osv. Han sier det hjelper å være opptatt og ha noe annet å tenke på hele tiden. Du trenger nok ikke ta mannen med til london eller lignende, men sørg for å gå turer sammen, være aktive ute eller inne, fylle dagene og kveldene med noe, i stedet for å sitte i sofaen:)

Skrevet

Jeg har noen tips som jeg kan komme på i farten:

- Hvis han blir i dårlig humør av sluttingen, så svelg mange kameler, prøv å være medgjørelig slik at han føler at det går bra.

- Hvis han sprekker, så ikke døm han, men si at han kan prøve igjen en annen gang og at du støtter han.

- Fortell at du blir glad av å tenke på at han har sluttet og at du setter pris på det.

- Fortell at du syntes at det er en lettelse at han ikke lærer barna at det er ok å røyke.

- Hvis du ønsker å gi han en gave etter så og så lenge kan du f.eks gi han hjemmelaget gave- eller klippekort på massasje eller blowjobs ;)

- Fortell at du er stolt av han :)

- Etter noen mnd vil han få igjen smaks- og luktesansen, det kan bli en spennede tid. :) Husker hvor godt det var å spise f.eks bær ol etter det.

- Spør hvordan det går med sluttingen av og til, men pass på at det ikke blir et tema/mas, han kan bli irritert av det.

- Lag sunn mat og styr unna snop-kvelder og slikt så han ikke bytter ut røyken med mat eller snop, ha gjerne pastiller liggende som han kan ta av hvia han kjenner at han trenger noe.

Håper at det går bra :)

Skrevet

Si at du suger han på slutten av hver røykfrie dag! Det hadde motivert mannen min, i hvertfall!

Skrevet

ha ha ha!! skulle akkurat til å skirve det same, bare....i 18 år framover... Hi hi hi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...