Gå til innhold

Noen som har erfaring med 2 hunder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer skal se på ei Boxer tispe i kveld.

Det er en hund vi alltid har hatt lyst på.

Men vi har en hund fra før, og lure på om noen som har erfaring med 2 hunder?

I tillegg venter vi barn nr 2 i nov, så er litt små redd det skal bli veldig slitsomt.

Men vi lever vell kun 1 gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kommer veldig an på den du har fra før jeg. Er den lydig og grei og kan fungere som "barnevakt" innimellom burde det gå helt ok. Om den du har fra før ikke er under kontroll er det nok best å gjøre noe med det først.

Ikke gå i fella å la valpen være for mye med den andre hunden deres, da får du problemer med å få henne til å følge deg som flokkleder, da blir den andre hunden flokklederen hennes.

Boxeren er en aktiv rase og kan til tider være voldsom (les kælvete og kræsjete, ikke sint eller agressiv) så du må sette grenser slik at du ikke står med en fullstendig ukontrollerbar valp og et spebarn og en toåring...

Du får noen mnd på deg på å forme henne men jobben er absolutt ikke ferdig når du nedkommer så dere må være innstillt på jobben begge to, ikke bare du.

Lykke til!

Hilsen en med 5 store hunder og 19 valpekull på samvittigheten ;-)

Skrevet

Likte ikke helt den siste setningen din jeg da... Virker nesten som om dere ikke har tenkt med hodet i det hele tatt. Men vi har 4 hunder og venter nr 3, ingen problemer med det vi, men vi har heller aldri tvilt på at det ikke skulle gå bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...