Gå til innhold

Ny vri. Hvordan legge på seg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overalt kan man lese om forskjellige produkter for å gå ned i vekt, mat man kan spise for å ned i vekt, piller, trening og blabla. Men, hvordan kan man legge på seg på en sunn måte?

Jeg er selv ganske tynn (49kilo), og har hele livet hadd en dårlig matlyst og plages veldig med å spise. Ønsker ikke å ha det slik mer, vil få mat lyst og legge på meg noen kilo.

Men, hvordan??

Da jeg va mindre klarte jeg ikke å spise et helt knekkebrød en gang, da jeg hadde matlyst som null. Er blitt litt bedre nå, men synes at jeg fortsatt kan forbedre meg med å spise mer. Kjenner veldig sjelden på kroppen at jeg er sulten, og må ha mat, så en dag eller to uten mat er ikke noe problem for meg.

Tror det kan være like ille å være tynn som det å være tykk. Da jeg var mindre fikk jeg slengt i trynet "anorexia vrak" "bulimi vrak" "stankelbein" osv veldig ofte, pga at jeg var så tynn som jeg var (er heldigvis ikke så tynn den dag i dag).

Noen som kan gi meg tips til hvordan man kan legge på seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne å trene. Da vil du bygge muskler og samtidig ha en sunn kropp

Skrevet

Jeg har hatt samme problem som deg.. Alltid blitt kalt for stankelbein o.l i løpet av oppveksten, og blitt mistenkt for å ha spiseforstyrrelser og greier. Men i motsetning til deg har jeg alltid hatt god matlyst, og spist godt, men det har bare gått rett gjennom meg. Er 168 og veide 46 kg fram til jeg var 18 år. Da begynte jeg å trene styrke 2-3 ganger i uka, gikk opp 5 kg på et halvt år, og siden har jeg veid hele 53 kg... Bedre enn 46 hvertfall..:) Matlysten og muskelmassen økte, så det hjalp meg godt hvertfall

Skrevet

Jeg vet! :D

Du spiser smågodter hver dag, og spiser biff, hamburger, lasagne osv til middag! Is til dessert og potetgull til kvelds! Men pass på at du får i deg grønnsaker og vitaminer ;)

Skrevet

Jeg har det akkurat slik. Fram til jeg var 20 veide jeg rundt 40 kg. og er 161 cm høy. Matlysten har alltid gått opp og ned. Legen gav meg noe middel for å få matlysten opp. smakte py men hjalp nå. Nå er jeg 22 og er endelig oppe i 45. men det var hardt. spise 5 måltid for dagen. og virkelig følge med på å gjøre det og. Selv om jeg ikke var litt sulten en gang. Er enda for tynn men klarer ikke å få vekten til å gå opp. så skjønner deg.

Og til de som mener det er himmelsk å være tynn og ikke skjønner noe. Det er ikke så lett som alle tror. Alle klær som finnes henger, alle komentarene om at jeg var syk og stygg og burde spise. Det er akkurat det samme som å ha litt for mye på kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...