Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud.... va inne och kollade på kontantstötten på nav. Trodde att barn under ett år också kan får detta men det verkar inte som de. Vi har inte fått barnhageplats och tänkte ha dagmamma till snuppan. Men detta är ju MINST dubbelt så dyrt som barnhage plats!!! Är det någon här ute som vet om man kan får någon annan stötte? Hon är bara 9,5 månader när vi måste ut på jobb! Vet inte riktigt hur vi ska ha råd annars :( :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nej du får ingenting :)

lycka till!!

Skrevet

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor dere må ut i jobb når barnet er bare 9,5 mnd? Hvis dere har tatt det korteste alternativet, som er 46 uker, skulle det tilsi at barnet er 10 mnd. Så har du i tillegg 5 uker ferie fra den tiden du var i permisjon og så kan du ta årets ferie samtidig, det blir 5 uker til, og hvis mannen din også tar ut ferien i år nå blir det til sammen 15 uker ekstra. Det skulle mer enn dekke tiden fram til dere får kontantstøtte.

Skrevet

Det är faktiskt inte alla som har pengar till att vara hemma så mycket. Det är inte så att jag VILL gå ut i jobb. Hon är född på övertid och vi har försökt att få till det så bra det går men har ingen möjlighet, kan utsätte det en månad med min ferie men inte mer. Då har vi hans feriepengar till dagmamma i två-tre månader.. Mycke tråkigt att inte heller ha någon ferie ihop... Vill så gärna göra det som är bäst för snuppan min men sträcker inte pengarna till så är det heller inte bra :( Nästa barn blir det ett år permisjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...