Kristinee Skrevet 10. mai 2010 #1 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg greier ikke å lese meg til hvilke regler som gjelder angående gravid/får barn under utdanning. Jeg har søkt et fulltidsstudium (samlingsbasert) til neste år. Jeg har enda ikke fått bekreftet om jeg er gravid enda, men er veldig kvalm og har ulike symptomer på graviditet. Om jeg er gravid nå, har jeg termin i januar. Kommer til å søke om stipend, og evt. lån til utdanningen. Hva gjelder om det viser seg at jeg er gravid??? Jeg vet ikke om jeg har arbeid til høsten, men jobber 60 % vikariat i en barnehage til august. Har søkt rundt omkring, og har meldt meg som tilkallingsvikar, så jeg regner med at det blir en del jobbing. Jeg er ferdig med bacheloroppgaven min nå, så jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gå mer skole foreløbig... Men om det blir lite jobbing til høsten, så er det bedre og gå skole enn å ikke gjøre noen ting! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141837120-stipend-og-l%C3%A5n/
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #2 Del Skrevet 15. mai 2010 Hvis du har fulltidsstudium med fult stipend/lån har du rett på fødselsstipend fra lånekassen. Jeg har termin i juli og har derfor søkt fult stipend/lån som blir omgjort til fødselsstipend når jeg sender inn papirer på at babyen er født :-) Jeg skal ta et års permisjon, vet ikke om man må det eller om man kan fortsette på skolen.. På NAV sine hjemmesider kan du lese om hvordan det fungerer med foreldrepenger. Jeg vet i hvertfall at man har rett på det dersom man har tjent over minstebeløpet som er på 35000 eller noe slikt, og hvis man har vært i jobb seks av de ti siste mnd før fødsel.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141837120-stipend-og-l%C3%A5n/#findComment-141858226
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå