Gå til innhold

Hjemmefødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg fødte hjemme og jeg synes nesten hun skryter av det som om hun har gjennomført fødselen på en bedre måte enn oss som har født på sykehus.. Hva tenker dere om folk som har planlagte hjemmefødsler, er de litt spesielle eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt planlagt hjemmefødsel og føler meg veldig spesiell.

Jeg er ei helt vanlig jente men skryter av det når jeg har mulighet ;)

Så det så!

Er vel kanskje ikke noe bedre enn alle andre da foruten at man ikke får noe smertestillende. Vet ikke hvordan hjemmefødsler er i 2010 om man får smertestillende men jeg opplevde det som en fantastisk fødsel og ser tilbake på det som noe helt spesielt!

Skrevet

Om vi som har hjemmefødsler er spesielle kan man jo lure på, men at hjemmefødsel er spesielt er i hvert fall hevet over en hver tvil. Fantastisk å føde hjemme rett og slett.

Skrevet

Jeg synes ikke det er mer spesielt med en hjemmefødsel enn en sykehusfødsel. Så fremt man ikke har risikosvangerskap står man jo fritt til å velge hvordan man vil føde, så de har, som de fleste andre, tatt et valg basert på sine egne ønsker.

Skjønner jo at enkelte føler behov for å skryte av det da, akkurat som at noen skryter av å ikke ha brukt smertestillende, av å ha hatt en kjapp fødsel eller hva det skal være. Men sånn er det bare, fødsler får tydeligvis fram et konkurranseinstinkt i kvinner.

Skrevet

Vi hadde en fantastisk flott hjemmefødsel i januar i år og jeg ser tilbake på vår sønns fødsel med stor stolthet :)

Når man føder hjemme får man fortsatt ikke noe smertestillende, men når det er sagt fødte jeg også datteren vår helt uten smertestillende på sykehus for mange år siden. Jeg er stolt over å ha klart det, men kanskje mest stolt over at jeg stolte så mye på meg selv og kroppen min at jeg fødte hjemme.

Folk er forskjellige og når man har født hjemme får man gjerne en del kommentarer i ettertid, både positive og negative ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...