Gjest vinterbrud Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Datteren min har ikke adhd eller add,men hun sliter med store konsentrasjonsvansker og er sein språklig. Vi er i gang med å avslutte hos Bup uten noen klar konklusjon,og vi er i gang med logoped. Hun er 6.5 år og har assistent og smågruppe på skolen.Ekstrahjelp har hun hatt siden barnehagen. Dere erfarne adhd foreldre,har dere noen tips for hvordan jeg kan hjelpe henne å få en bedre konsentrasjon? Jeg ser det særlig hjemme når hun leker,hun går fra aktivitet til aktivitet hele tiden.Hun er ei aktiv og veldig blid jente som liker å klatre i trær og balansere på steiner. Hun har alltid hatt lett for å ramle,og har vært sein motorisk.Nå sliter hun mest med finmotorikken. Angående språket,så snakker hun hele tiden.Hun har det vi kan kalle"munndiare". Avogtil sitter hun fint med leksene sine og jobber bra.Men hun blir fort sliten og lei.Jeg sitter sammen med henne når hun gjør lekser. Jeg har hørt at konsentrasjonsvansker kan høre sammen med språkvansker,det er nok det som er tilfelle med jenta mi. Hun spiser bra og er glad i frukt og grønnsaker. Ikke så lett alltid å ha ei frisk jente med store konsentrasjonsvansker,det er godt å kunne tømme seg litt her inne.
Himmel og hav Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Den ene sønnen min har også store konsentrasjonsvansker. Han har hatt, og har, god hjelp av Efalex ( eller EyeQ). Det er et kosttilskudd, og vi gir han doble doser. Han merket så stor forskjell første gangen han begynte med dem at han døpte dem til "tenkepiller" :-)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Finn ut hva som fungerer og ikke fungerer for henne. Min sønn reagerer på lyd, sukker og for lite mat. Han jobber best alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå